traction control system.

Συζήτηση σχετικά με όλα τα είδα μηχανοκίνητου αθλητισμού (Αγώνες, Φόρμουλα 1, Καρτ, Θαλάσσια σπορ κ.ά.)

traction control system.

Δημοσίευσηαπό brera » 08 Απρ 2008, 05:15

Kαλημέρα σας,
      Θα ήθελα να κάνω μια ερώτηση σχετικά με ένα βασικό θέμα της φόρμουλα 1 που απασχόλει εδώ και αρκετό καιρό τους ειδήμονες που ασχολούνται με αυτό το άθλημα.
      Πρόκειται για την κατάργηση του λεγόμενου συστήματος ελέγχου πρόσφυσης(traction control system),σύμφωνα με τους καινούριους κανονισμούς στο φετινό πρωτάθλημα της φόρμουλα 1.
Για όσους δεν γνωρίζουν τί είναι το traction control:Το traction control είναι ένα σύστημα που αποτρέπει την απώλεια πρόσφυσης από τους τροχούς.Δηλαδή μειώνεται στο ελάχιστο το λεγόμενο "σπινιάρισμα" των τροχών με αποτέλεσμα τον καλύτερο χειρισμό του μονοθεσίου.
    Προφανώς η διεθνής ομοσπονδία αυτοκινητου (FIA),έθεσε αυτόν τον κανονισμό πρόκειμένου να δυσκολέψει το έργο των οδηγών ώστε να είναι πιο επιρρεπείς στα λάθη και να ανεβαίνει η τηλεθέαση.
    Πιστεύετε πως πρέπει να καταργούνται τέτοια τεχνολογικά επιτεύγματα και να θυσιάζονται στο βωμο της τηλεθέασης,ή θεωρείτε ότι ήταν λάθος κίνηση και θα πρέπει να εξελίσονται συνεχώς τέτοιου είδους συστήματα.
Ας μην ξεχνάμε οτι η εξέλιξη αυτών των βοηθημάτων επηρεάζει και την καθημερινή μας ζωή, καθώς μετά από λίγο καιρό εισάγονται στα αυτοκίνητα παραγωγής και αυξάνουν την ασφάλεια με την οποία κινούμαστε στους δρόμους.  ::) :)
Alfa Romeo is love and passion...
Senza cuore saremmo solo macchine!!
Άβαταρ μέλους
brera
Γενικός Συντονιστής
 
Δημοσιεύσεις: 1327
Εγγραφή: 05 Φεβ 2008, 18:30
Φοιτητής ΗΜΜΥ: Ναι

Re: traction control system.

Δημοσίευσηαπό JoVou » 08 Απρ 2008, 11:18

Ιδέα δεν έχω φίλε μου για ποιόν ακριβώς λόγο προχώρησε η FIA σε μια τέτοια αλλαγή..ίσως να μην είναι μόνο η τηλεθέαση που λες, μιας και δε νομίζω ότι έχει πρόβλημα η F1 από αυτό με τόσα εκατομμύρια τηλεθεατές.

Απ την άλλη, ναι μεν φέτος ανεβάζουν λίγο το δείκτη δυσκολίας με αυτή τη ρύθμιση, αλλά σκέψου ότι και οι κινητήρες πλέον δεν είναι το ίδιο με πρόπερσυ πχ. Άσε που, όπως υποθέτω, φέτος θα έχουν δουλέωει αρκετά την αεροδυναμική, για να ισοσταθμίσουν το αποτέλεσμα..ίσως με κάθετες πιέσεις του αέρα πρός το μονοθέσιο.

Τέλος, για το ερώτημα που έθεσες, εγώ γιατί έχω την εντύπωση πως όποια εξέλιξη στα οχήματα του συγκεκριμένου πρωταθλήματος (κατηγορίας...) αφορά αυτά και μόνο αυτά, χωρίς καμιά διασύνδεση με τις αυτοκινητοβιομηχανίες? ???
Never Leave 4 Tomorrow ... What You can Finish up From Today!
Άβαταρ μέλους
JoVou
Full Member
 
Δημοσιεύσεις: 221
Εγγραφή: 10 Ιαν 2008, 02:33
Τοποθεσία: Xanthi
Φοιτητής ΗΜΜΥ: Ναι

Re: traction control system.

Δημοσίευσηαπό brera » 08 Απρ 2008, 14:48

Για να απαντήσω στο ερώτημά σου:Oι αγώνες αυτού του επιπέδου δεν είναι μόνο μια δικαιολογία για να κερδίζουν αυτοί που συμμετέχουν εξελίσοντας άσκοπα τα μονοθέσια τους. Ειναι ουσιαστικά εργαστηρια στα οποία πειραματίζονται οι αυτοκινητοβιομηχανίες για την ανακάλυψη και εφαρμογή νέων τεχνολογιών,Θα σου δώσω μερικά παραδείγματα.
Καταρχήν οι κινητήρες turbo προτοεμφανίστηκαν και εξελίχθηκαν σε τέτοιου είδους αγώνες.Μετά οι αυτοκινητοβιομηχανίες είδαν τα πλεονεκτήματα που είχαν αυτοι οι κινητήρες και τους προσάρμοσαν στα αυτοκινητα παραγωγης.
Και κατι σχετικό με το θέμα μας:Το λεγόμενο "αντισπίν" τών σύγχρονων αυτοκινήτων προήλθε απο την εξέλιξη του traction control στη φορμουλα 1.
Επίσης τα λεγόμενα ημιαυτόματα κιβώτια ταχυτήτων ή αλλιώς selespeed με τα "αυτάκια" πίσω από το τιμόνι,προήλθαν και αυτά απο αυτούς τους αγώνες.
Και επιπλέον,το βασικότερο ίσως παραδειγμα είναι,η χρήση της ζώνης ασφαλείας.Αυτό το "εξάρτημα" πρωτοεμφανίστηκε σε αγώνες για να εξασφαλιστεί η ασφάλεια των οδηγών.Αν παρατηρήσεις εδώ και μια εικοσαετία εχει εισαχθεί στα αυτοκίνητα παραγωγης,ενώ προυπήρχε.Και η ζώνη ασφαλείας είναι ίσως η βασικότερη αιτία που σωζονται ζωές στα τροχαία ατυχήματα(όταν τις φοράμε ;) ;)).
Κατα πόσο μας βοήθησαν αυτά τα "βοηθήματα" στην καθημερινή μας ζωή;Επομένως βλέπεις ποσο άμεσα συνδεδεμένοι είναι ο τομέας των αγώνων με τον τομέα παραγωγής ;) ;)
Alfa Romeo is love and passion...
Senza cuore saremmo solo macchine!!
Άβαταρ μέλους
brera
Γενικός Συντονιστής
 
Δημοσιεύσεις: 1327
Εγγραφή: 05 Φεβ 2008, 18:30
Φοιτητής ΗΜΜΥ: Ναι

Re: traction control system.

Δημοσίευσηαπό fortsatos » 09 Απρ 2008, 00:27

brera έγραψε:Καταρχήν οι κινητήρες turbo προτοεμφανίστηκαν και εξελίχθηκαν σε τέτοιου είδους αγώνες.Μετά οι αυτοκινητοβιομηχανίες είδαν τα πλεονεκτήματα που είχαν αυτοι οι κινητήρες και τους προσάρμοσαν στα αυτοκινητα παραγωγης.


Οι πρώτοι υπερσυμπιεστές καυσαερίων (turbo) εμφανίστηκαν σε ντηζελοκινητήρες πλοίων το 1920 (κινητήρες σταθερών στροφών και σταθερού φορτίου όχι όπως οι κινητήρες των αυτοκινήτων όπου οι στροφές και τα φορτία εναλλάσσονται συνέχεια). Το turbo πρωτοεμφανίστηκε σε βενζινοκινητήρα το 1962 από τη General Motors σε αμάξια παραγωγής (στα Oldsmobile Cutlass Jetfire και Chevrolet Corvair Monza Spyder). Το 1966 χρησιμοποιήθηκαν πρώτη φορά στους αγώνες (στην Ινδιανάπολη συγκεκριμένα).

brera έγραψε:Και κατι σχετικό με το θέμα μας:Το λεγόμενο "αντισπίν" τών σύγχρονων αυτοκινήτων προήλθε απο την εξέλιξη του traction control στη φορμουλα 1.


To traction control εμφανίστηκε το 1971 απο τη Mercedes-Benz. Το 1980 και μετα εφαρμόστηκε και στη Formula1.

brera έγραψε:
Και επιπλέον,το βασικότερο ίσως παραδειγμα είναι,η χρήση της ζώνης ασφαλείας.Αυτό το "εξάρτημα" πρωτοεμφανίστηκε σε αγώνες για να εξασφαλιστεί η ασφάλεια των οδηγών.Αν παρατηρήσεις εδώ και μια εικοσαετία εχει εισαχθεί στα αυτοκίνητα παραγωγης,ενώ προυπήρχε.

H ζώνη ασφαλείας εισήχθη σαν στανταρ στα αυτοκίνητα παραγωγής απο τη Saab το 1958.

brera έγραψε:Επίσης τα λεγόμενα ημιαυτόματα κιβώτια ταχυτήτων ή αλλιώς selespeed με τα "αυτάκια" πίσω από το τιμόνι,προήλθαν και αυτά απο αυτούς τους αγώνες.


To πρώτο αυτόματο κιβώτιο με manual controls (είτε "αυτάκια" είτε λεβιέ είτε κουμπιά +/- στο τιμόνι) εμφανίστηκε απο την Porsche το 1990 και λεγόταν Tiptronic. Το Selespeed ήταν πατέντα της Magnetti Marelli και εισήχθη από την Alfa Romeo στην 159 το 1999.

Κατά τα άλλα συμφωνώ ότι η χρησιμοποίηση και εξέλιξη αυτών των τεχνολογιών στους αγώνες βοήθησε να εφαρμοστουν καλύτερα και στα αμάξια παραγωγής.

Όσο για το σκοπό της κατάργησης του traction control από τη Formula 1 θα σου θυμήσω τι είχε πει ο Nigel Mansell το 1992 με τη Williams με τα ηλεκτρονικά βοηθήματα.. "Ακόμα και μια μαιμού θα έπαιρνε πρωτάθλημα με αυτό το αυτοκίνητο..." ;)
Incarnated Solvent Abuse
Άβαταρ μέλους
fortsatos
Full Member
 
Δημοσιεύσεις: 171
Εγγραφή: 17 Ιαν 2008, 17:48

Re: traction control system.

Δημοσίευσηαπό brera » 09 Απρ 2008, 02:25

Θα προσθέσω σε αυτό το σχόλιο ότι αυτός είναι ο σκόπος.Δηλαδή να βελτιώνονται όσο γίνεται περισσότερο τα μονοθέσια.Δε σημαίνει ότι επειδή σκοτώνονταν κάποτε οι οδηγοί,πρέπει να σκοτώνονται και τώρα,μόνο και μόνο για να ικανοποιηθεί το κοινό. :D

Eπίσης θα ήθελα να ευχαριστήσω τον fortsato για τις πολύτιμες και ακριβείς πληροφορίες του.Ομολογώ πως αρκετές από αυτές δεν τις γνώριζα τόσο λεπτομερώς.Απλά εγώ ήθελα να πω ότι αυτά τα συστήματα εξελίχθηκαν αρκετά σε τέτοιου επιπέδου αγώνες και πολλές από αυτές τις βελτιώσεις εισήχθησαν στα αυτοκίνητα παραγωγής. ;) :) :)

Merging συνεχόμενων posts
Τελευταία επεξεργασία από brera και 09 Απρ 2008, 03:20, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Alfa Romeo is love and passion...
Senza cuore saremmo solo macchine!!
Άβαταρ μέλους
brera
Γενικός Συντονιστής
 
Δημοσιεύσεις: 1327
Εγγραφή: 05 Φεβ 2008, 18:30
Φοιτητής ΗΜΜΥ: Ναι

Re: traction control system.

Δημοσίευσηαπό JoVou » 09 Απρ 2008, 11:32

Όνομα και πράμα ο "fortsatos"...ήρθε με φόρα και σάρωσε με τις απαντήσεις του.Thx m8!

Αλλά, ας λέει ότι θέλει ο Nigel Mansell...τα βοηθήματα ασφαλείας πρέπει να υπάρχουν...γιατί αν ο ίδιος τώρα ήταν να διαλέξει, σίγουρα θα διάλεγε ένα ασφαλές όχημα...κι όχι τις σκοτώστρες του παρελθόντος. Όσο για τις υπόλοιπες μηχανικές αλλαγές...δεν έχουν πάντα πολύ καλύτερο οδηγικό αποτέλεσμα.

Ας πάρουμε παράδειγμα το υδραυλικό τιμόνι...θα ξέρετε ίσως ότι τα παλιά συστήματα διεύθυνσης χαρακτηρίζονται από μεγαλύτερη αμεσότητα (κινήσεις του τιμονιού και του αμαξιού κατά συνέπεια), σε αντίθεση με τα νεότερα υδραυλικά...παρόλα αυτά, είναι ρε φίλε πιο ξεκούραστο...πως να το κάνουμε?

Τώρα αν έρθει κανείς και μου πει ότι είναι καλύτερος οδηγός ένας που έμαθε με παλιό τιμόνι, ε θα του φέρω το τιμόνι κολάρο, ειλικρινά!!! ;D
Never Leave 4 Tomorrow ... What You can Finish up From Today!
Άβαταρ μέλους
JoVou
Full Member
 
Δημοσιεύσεις: 221
Εγγραφή: 10 Ιαν 2008, 02:33
Τοποθεσία: Xanthi
Φοιτητής ΗΜΜΥ: Ναι

Re: traction control system.

Δημοσίευσηαπό fortsatos » 13 Απρ 2008, 04:49

No prob. :)
  Αλλά πάλι δε συμφωνώ... Το να λείψει το traction control από την F1 δεν κάνει αυτόματα τα μονοθέσια σκοτώστρες. Μάλλον το ίδιο το traction control (μαζί με διάφορα άλλα μέτρα-κανονισμούς) σκοτώνει το θέαμα...
  Δεν ξέρω τι νόημα έχει να βλέπεις έναν αυτοματοποιημένο αγώνα όπου τα μονοθέσια πηγαίνουν σαν τρενάκι και περιμένεις να δεις προσπέρασμα ή στην εκκίνηση η στα pit stop. Αυτός ήταν και ο λόγος που βαρέθηκα και σταμάτησα να βλέπω F1 από το 2003 ενώ παρακολουθούσα από αρκετά παλιά (είχα προλάβει πιτσιρικάς και το συγχωρεμένο το Senna στα τελευταία του).
Το traction control δεν είναι πανάκεια να αποτρέπει τα ατυχήματα. Απλά αφήνει αρκετά λιγότερα πράγματα στον πιλότο. Δε θα ήταν πιο ενδιαφέρον το όλο θέμα να υπάρχει και ο παράγοντας ανθρώπινο λάθος π.χ. ένα τετ α κε, μια μικρή έξοδος στο γρασίδι (για μικρή μιλάμε πάντα, γιατί στη μεγάλη σε σώζει μόνο ο Άγιος Φανούρης, όχι το traction control...), ή και άλλα πράγματα άσχετα με το Traction control π.χ. να χάσει ο πιλότος την αλλαγή μιας ταχύτητας;
Προσωπικά μιλώντας πάντα, συμφωνώ με την κατάργηση του traction control. Και θα ήθελα κιόλας αν γινόταν να επέστρεφαν τα σλικ ελαστικά (που ακούγεται ότι θα επιστρέψουν) ή ακόμα και το ground effect (Lotus 79 για όσους ξέρουν...).
Από εκεί και πέρα όσον αφορά το θέμα ασφάλεια, εχούν προχωρήσει τόσο πολύ που τους παίρνει να κάνουν αρκετές παραχωρήσεις για να αποκτήσει πάλι ενδιαφέρον... Μέχρι τότε, W.R.C.!!!!!  8)
Incarnated Solvent Abuse
Άβαταρ μέλους
fortsatos
Full Member
 
Δημοσιεύσεις: 171
Εγγραφή: 17 Ιαν 2008, 17:48

Re: traction control system.

Δημοσίευσηαπό JoVou » 28 Μάιος 2008, 12:36

Όσο για το πιο πρόσφατο Grand Prix, αυτό στο Monaco, φίλε έχεις απόλυτο δίκιο.
Χωρίς αυτό το σύστημα υποβοήθησης, το θέαμα ήταν συναρπαστικό. Με λίγα λόγια, έγινε της Πόπης που λένε..

το μόνο που με στεναχωρεί είναι που χτύπησε στο τέλος ο Kimi εκεί που ακολουθούσε κατά πόδας τον μπροστινό του...δεν θυμάμαι και ποιός ήταν..

anyway, +1 στο θέαμα λοιπόν!!! ;)
Never Leave 4 Tomorrow ... What You can Finish up From Today!
Άβαταρ μέλους
JoVou
Full Member
 
Δημοσιεύσεις: 221
Εγγραφή: 10 Ιαν 2008, 02:33
Τοποθεσία: Xanthi
Φοιτητής ΗΜΜΥ: Ναι

Re: traction control system.

Δημοσίευσηαπό blackbird » 22 Φεβ 2011, 23:13

Χαιρετώ την παρέα,
Μια ερώτηση:
Είναι κοινώς παραδεκτό ότι το traction control στα αυτοκίνητα παραγωγής επιβραδύνει μια γρήγορη εκκίνηση. Πως εξηγείται αυτό? Αφού δουλειά του είναι να αποτρέπει το σπιν των τροχων, δηλαδή αποτρεπει την απωλεια προσφυσης. Μήπως επιβραδύνει τοσο πολυ τους τροχους που χανεται το πλεονεκτημα της περισσοτερης προσφυσης?
Without Heart We Would Be Mere Machines
Alfa Romeo
Άβαταρ μέλους
blackbird
Full Member
 
Δημοσιεύσεις: 163
Εγγραφή: 16 Οκτ 2010, 01:51
Φοιτητής ΗΜΜΥ: Ναι

Re: traction control system.

Δημοσίευσηαπό brera » 22 Φεβ 2011, 23:21

Ουσιαστικά αυτό συμβαίνει γιατί για να σου επιβραδύνει τους τροχούς κόβει τον κινητήρα. Όταν σε κόβει σημαίνει ότι όσο γκάζι και να πατας αυτό δεν επιταχύνει. Άρα ενώ εσύ το "σκίζεις" στις υψηλές στροφές αυτό για να βρει πρόσφυση σου μειώνει τις στροφές. Και αυτό το κάνει μέχρι να βρει πρόσφυση. Επομένως είσαι συνεχώς εκτός του εύρους στροφών που μπορείς να εκμεταλευτείς στο έπακρο.

Ενώ με το πόδι μπορείς πιο εύκολα να ρυθμίσεις τις στροφές και να έχεις μια καλή αναλογία πρόσφυσης-δυναμης. ;)
Alfa Romeo is love and passion...
Senza cuore saremmo solo macchine!!
Άβαταρ μέλους
brera
Γενικός Συντονιστής
 
Δημοσιεύσεις: 1327
Εγγραφή: 05 Φεβ 2008, 18:30
Φοιτητής ΗΜΜΥ: Ναι

Re: traction control system.

Δημοσίευσηαπό blackbird » 22 Φεβ 2011, 23:28

Ενώ στην F1 χρησιμοποιουνταν και προς οφελος της ταχυτητας? Δηλαδη, σε εμας μας προφυλασει απο βλακειες και στους αγωνες τους κανει πιο γρηγορους?
Without Heart We Would Be Mere Machines
Alfa Romeo
Άβαταρ μέλους
blackbird
Full Member
 
Δημοσιεύσεις: 163
Εγγραφή: 16 Οκτ 2010, 01:51
Φοιτητής ΗΜΜΥ: Ναι

Re: traction control system.

Δημοσίευσηαπό brera » 22 Φεβ 2011, 23:57

Η αλήθεια ειναι να σου πω ότι δεν ξέρω.
Μπορεί επειδή στη formula οι επιταχύνσεις ειναι πολυ πιο βίαιες και πιο δύσκολο να τις ελέγξεις εσύ.
Alfa Romeo is love and passion...
Senza cuore saremmo solo macchine!!
Άβαταρ μέλους
brera
Γενικός Συντονιστής
 
Δημοσιεύσεις: 1327
Εγγραφή: 05 Φεβ 2008, 18:30
Φοιτητής ΗΜΜΥ: Ναι

Re: traction control system.

Δημοσίευσηαπό loukis » 23 Φεβ 2011, 01:30

Ωραίο το θέμα παιδιά! εγώ υποστηρίζω κατάργηση! Έτσι και αλλιώς ακόμα και το Kers κατάργησαν αλλά ότι έμαθαν πήγε απευθείας σε μηχανάκια και αυτοκίνητα και ποδήλατα!!
JoVou έγραψε:Τώρα αν έρθει κανείς και μου πει ότι είναι καλύτερος οδηγός ένας που έμαθε με παλιό τιμόνι, ε θα του φέρω το τιμόνι κολάρο, ειλικρινά!!! ;D

Φίλε ισχύει ειδικά στα πισοκινητα! :Ρ
Άβαταρ μέλους
loukis
Newbie
 
Δημοσιεύσεις: 42
Εγγραφή: 06 Δεκ 2009, 17:23
Φοιτητής ΗΜΜΥ: Ναι

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες

cron