Συζήτηση Ύλης Επιστήμη Υπολογιστών [2009-2010]

Διδάσκοντες: Γ. Γραββάνης, Επ. Καθηγητής

Συζήτηση Ύλης Επιστήμη Υπολογιστών [2009-2010]

Δημοσίευσηαπό cmavr8 » 01 Ιούλ 2010, 20:53

Παιδιά θα συζητηθεί σε μερικές μέρες η ύλη του μαθήματος στον Τομέα Λογισμικού!
Ο Σύλλογος Φοιτητών ΗΜΜΥ έχει εκπροσώπους εκεί, άρα ψηφίζει!

Αν καθώς διαβάζατε αγκομαχούσατε "πφφφ τι ύλη είναι αυτή.." ελάτε στη συζήτησή μας και πείτε μας τη γνώμη σας!
Οι εκπρόσωποι θα τη μεταφέρουν στον Τομέα και θα ψηφίσουν αναλόγως.

Μην κάθεστε, ενεργοποιηθείτε, οι φοιτητές έχουμε δύναμη!
Τελευταία επεξεργασία από megatron και 03 Ιούλ 2010, 10:38, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Αιτία: Προσθήκη μαθήματος στον τίτλο
cmavr8
Hero Member
 
Δημοσιεύσεις: 519
Εγγραφή: 17 Μάιος 2008, 16:15
Φοιτητής ΗΜΜΥ: Ναι

Re: Συζήτηση για την Ύλη του μαθήματος [2009-2010]

Δημοσίευσηαπό patirgerasimos » 01 Ιούλ 2010, 22:24

εχει εργαστήρια το μάθημα? κοιταξτε να βάλετε ένα που να δείχνει πως κάνουν φορμάτ στον υπολογιστή.. είναι ξεφτίλα να σου τα αρπάζει έτσι στεγνα ο κάθε μάγκας.
Άβαταρ μέλους
patirgerasimos
Hero Member
 
Δημοσιεύσεις: 1158
Εγγραφή: 09 Απρ 2008, 20:02
Τοποθεσία: Μονή Εσφιγμένου

Re: Συζήτηση για την Ύλη του μαθήματος [2009-2010]

Δημοσίευσηαπό Stokos » 01 Ιούλ 2010, 22:50

Υπάρχουν "άπειρα" tutorials γι' αυτό το θέμα στο Internet. Αν δε ξέρεις να χρησιμοποιείς το google τότε καλά κάνει και "στα παίρνει". ;)

Εξάλλου είπαμε... σαν Μηχανικοί πρέπει να μάθουμε να ψάχνουμε.
Stokos
 

Re: Συζήτηση για την Ύλη του μαθήματος [2009-2010]

Δημοσίευσηαπό patirgerasimos » 01 Ιούλ 2010, 23:14

σε μένα το λες εδώ στόκε είδα συναδερφο σε εξεταση εργαστηριου 3ου έτους να μην ξέρει να κάνει rar... Τεσπα εγώ το σκέφτηκα με τα δικά μου δεδομένα ( τοτε το Internet ήταν ακριβό και όταν μπήκα εδώ εμαθα να το χρησιμοποιώ) θεωρώ ότι πολλοί δεν θα ρισκάρουν καν να δοκιμάσουν να ψάξουν..

Αλλά ξέχασα εδώ μέσα κάθε τι πρακτικό είναι συχνά και απαξιωτικό και για τους τειτζήδες (γενικά μιλώ)
Άβαταρ μέλους
patirgerasimos
Hero Member
 
Δημοσιεύσεις: 1158
Εγγραφή: 09 Απρ 2008, 20:02
Τοποθεσία: Μονή Εσφιγμένου

Re: Συζήτηση για την Ύλη του μαθήματος [2009-2010]

Δημοσίευσηαπό macJohn » 02 Ιούλ 2010, 01:05

Νομίζω πως το μάθημα πρέπει να αλλάξει εντελώς. Καλό είναι οι φοιτητές να διδάσκονται αλγορίθμους και όχι ψηφιακά και άλλες "ηλίθιες" γενικότητες, που στην τελική θα συναντήσουν σε άλλα μαθήματα και μάλιστα πιο αναλυτικά.

Επίσης σε συνδυασμό ότι τα διακριτά μαθηματικά είναι πλέον μάθημα στο πρώτο εξάμηνο και μάλλον υποχρεωτικό, θα βοηθήσει ακόμα περισσότερο.

Το μάθημα θα μπορούσε να στηριχτεί στο βιβλίο "Introduction to Algorithms" από MIT Press, το οποίο κυκλοφορεί και στα ελληνικά.

Επιτέλους να πάρει το μάθημα μία χρήσιμη και λογική υπόσταση!

patirgerasimos έγραψε:σε μένα το λες εδώ στόκε είδα συναδερφο σε εξεταση εργαστηριου 3ου έτους να μην ξέρει να κάνει rar... Τεσπα εγώ το σκέφτηκα με τα δικά μου δεδομένα ( τοτε το Internet ήταν ακριβό και όταν μπήκα εδώ εμαθα να το χρησιμοποιώ) θεωρώ ότι πολλοί δεν θα ρισκάρουν καν να δοκιμάσουν να ψάξουν..

Αλλά ξέχασα εδώ μέσα κάθε τι πρακτικό είναι συχνά και απαξιωτικό και για τους τειτζήδες (γενικά μιλώ)


Φυσικά και δεν είναι απαξιωτικό, αρκεί το εργαστήριο να έχει υπόσταση και να έχει όντως νόημα να το κάνεις για να καταλάβεις την Θεωρία καλύτερα. Αν πχ είναι σαν τα εργαστήρια στη Φυσική καλύτερα να μη γίνονται καθόλου. Μακάρι να ήταν όλα τα εργαστήρια σαν αυτά των Ηλεκτρικών Κυκλωμάτων. Εκεί μάθαμε κάτι!!!

patirgerasimos έγραψε:εχει εργαστήρια το μάθημα? κοιταξτε να βάλετε ένα που να δείχνει πως κάνουν φορμάτ στον υπολογιστή.. είναι ξεφτίλα να σου τα αρπάζει έτσι στεγνα ο κάθε μάγκας.


Τώρα αυτό που λες για το φορμάτ είναι τραβηγμένο!! Με την ίδια λογική θα έπρεπε να μας δείξουν στην ηλεκτρονική πως τσιπαρουμε ps2 ή ακόμα στο μάθημα της Ε.Ε.Υ. πως κάνουμε εγκατάσταση μία διανομή Linux.

Εδώ δεν κάνουμε Unix και θα ασχοληθούμε με αυτά?

Αν θέλει να τα κάνει κάποιος ας διοργανώσει σεμηνάρια, όπως πχ έκανε η ieee πριν 7 χρόνια, που έκανε σεμηνάρια για το office...
Άβαταρ μέλους
macJohn
Hero Member
 
Δημοσιεύσεις: 568
Εγγραφή: 09 Ιαν 2008, 23:52
Τοποθεσία: Cambridge, MA, U.S.A.
Φοιτητής ΗΜΜΥ: Ναι

Re: Συζήτηση για την Ύλη του μαθήματος [2009-2010]

Δημοσίευσηαπό patirgerasimos » 02 Ιούλ 2010, 12:47

macJohn έγραψε:Αν θέλει να τα κάνει κάποιος ας διοργανώσει σεμηνάρια, όπως πχ έκανε η ieee πριν 7 χρόνια, που έκανε σεμηνάρια για το office...


εδώ τίθεται μεγάλο θέμα με σεμηνάρια και γενικές γνώσεις... είχε τεθεί στο τμήμα να γίνουν κάποια προπαρασκευαστικά εργαστήρια όπου θα μάθαινες 5 βασικά χειροπιαστά πράγματα.. όπως πχ πως να αλλάξεις μια πρίζα ή πως συνδέεις στην πράξη αλε ρετουρ, πέντε βασικά πράγματα για τον υπολογιστή.. αλλά πέρασε στο ντούκου

Αυτό που πρέπει να μπει στο μάθημα είναι να σε μάθει λίγο προγραμματισμό πολλοί είναι από θετική και δεν ξέρουν το χριστό τους και κάνουν καιρό για να καταλάβουν 5 βασικά πράγματα. Παλιά δεν μάθαινες τίποτα- δε ξέρω πως είναι τώρα τα πράγματα..
Άβαταρ μέλους
patirgerasimos
Hero Member
 
Δημοσιεύσεις: 1158
Εγγραφή: 09 Απρ 2008, 20:02
Τοποθεσία: Μονή Εσφιγμένου

Re: Συζήτηση για την Ύλη του μαθήματος [2009-2010]

Δημοσίευσηαπό rabbit » 03 Ιούλ 2010, 02:06

Stokos έγραψε:Υπάρχουν "άπειρα" tutorials γι' αυτό το θέμα στο Internet. Αν δε ξέρεις να χρησιμοποιείς το google τότε καλά κάνει και "στα παίρνει". ;)

Εξάλλου είπαμε... σαν Μηχανικοί πρέπει να μάθουμε να ψάχνουμε.

Επειδή με έχει πονέσει το θέμα (και εμένα), παρακαλούμε κόφτε επιτέλους τη σνομπαρία σχετικά μ' αυτά τα θέματα, το μόνο που καταφέρνουμε είναι να μας τα παίρνουν όπως λέει και ο πατήρ.
Και που πρέπει να μάθω να ψάχνω, μου μαθαίνει κανείς να ψάχνω? Α ναι, με θυμάμαι να ψάχνω τί είναι η Σελιδοποίηση στο αχανές βιβλίο... Ή είμαι Μηχανικός απ' το 1ο εξάμηνο? Το αίμα νερό δεν γίνεται, τουλάχιστον όχι με ένα "κλικ". Και καλώς ή κακώς δεν είχαμε όλοι internet από βαφτισιμιού μας ούτε μεγαλώσαμε μπροστά στο pc..
Εισαγωγή στην Επιστήμη είναι και εγώ θυμάμαι να μας λέει πώς είναι ο σκληρός δίσκος (hardwaρικά), δεν είναι τίποτα να ξοδέψει ένα τεταρτάκι να δείξει πώς γίνεται ένα format.
Εξάλλου πολλοί γνωρίζετε πόσο ελλιπή είναι τα tutorials στο Internet θεωρώντας πράγματα δεδομένα...

Και επίσης έλεος με αυτή την αντιμετώπιση του ΤΕΙ. Για μένα Μηχανικός είναι αυτός που ξέρει και τα του ΤΕΙ, όχι αυτός που τα 'χει με ύφος 10 καρδιναλίων παραμερίσει... Το να χάνεις το "abstraction layer" που λέγεται "κατασκευή" ή όπως θέλετε πείτε το αλλά να μπορείς να αραδιάσεις κώδικα σε κάποιον είναι μεγάλη μαγκιά...
Άβαταρ μέλους
rabbit
Jr. Member
 
Δημοσιεύσεις: 68
Εγγραφή: 23 Ιουν 2009, 23:53

Re: Συζήτηση για την Ύλη του μαθήματος [2009-2010]

Δημοσίευσηαπό macJohn » 03 Ιούλ 2010, 03:05

patirgerasimos έγραψε:εδώ τίθεται μεγάλο θέμα με σεμηνάρια και γενικές γνώσεις... είχε τεθεί στο τμήμα να γίνουν κάποια προπαρασκευαστικά εργαστήρια όπου θα μάθαινες 5 βασικά χειροπιαστά πράγματα.. όπως πχ πως να αλλάξεις μια πρίζα ή πως συνδέεις στην πράξη αλε ρετουρ, πέντε βασικά πράγματα για τον υπολογιστή.. αλλά πέρασε στο ντούκου

Αυτό που πρέπει να μπει στο μάθημα είναι να σε μάθει λίγο προγραμματισμό πολλοί είναι από θετική και δεν ξέρουν το χριστό τους και κάνουν καιρό για να καταλάβουν 5 βασικά πράγματα. Παλιά δεν μάθαινες τίποτα- δε ξέρω πως είναι τώρα τα πράγματα..


Στον κ. Μαραντά υπάρχει ακόμα το εργαστήριο εκείνο με το φως κτλ, όποιος θέλει πάει και το κάνει. Το ζήτημα είναι πόσοι το κάνουν?
Ρε παιδιά τώρα σοβαρά, δηλαδή με τις δέσμες που δεν υπήρχε καν το μάθημα αυτό, στον προγραμματισμό τι έκαναν? Δε μάθαιναν?

Δεν παίζει ρόλο ρε γμτ αν ξέρεις προγραμματισμό ή όχι, αλλά αν έχεις όρεξη να μάθεις. Ο James ήταν θετική και γω τεχνολογική. Δηλαδή αυτό σημαίνει αυτομάτως πως είμαι προγραμματισταράς ? Σε πληροφορώ πως μπορεί να είχα ένα αβάντζο απέναντι του, αλλά μόνο αυτό. Αυτός έγινε (με πολύ δουλειά, διάβασμα και εξάσκηση) προγραμματισταράς και γω με το ζόρι γράφω 10 γραμμές στη C.

Εννοώ, όλα είναι θέμα προσπάθειας και κόπου.

rabbit έγραψε:Επειδή με έχει πονέσει το θέμα (και εμένα), παρακαλούμε κόφτε επιτέλους τη σνομπαρία σχετικά μ' αυτά τα θέματα, το μόνο που καταφέρνουμε είναι να μας τα παίρνουν όπως λέει και ο πατήρ.
Και που πρέπει να μάθω να ψάχνω, μου μαθαίνει κανείς να ψάχνω? Α ναι, με θυμάμαι να ψάχνω τί είναι η Σελιδοποίηση στο αχανές βιβλίο... Ή είμαι Μηχανικός απ' το 1ο εξάμηνο? Το αίμα νερό δεν γίνεται, τουλάχιστον όχι με ένα "κλικ". Και καλώς ή κακώς δεν είχαμε όλοι internet από βαφτισιμιού μας ούτε μεγαλώσαμε μπροστά στο pc..
Εισαγωγή στην Επιστήμη είναι και εγώ θυμάμαι να μας λέει πώς είναι ο σκληρός δίσκος (hardwaρικά), δεν είναι τίποτα να ξοδέψει ένα τεταρτάκι να δείξει πώς γίνεται ένα format.
Εξάλλου πολλοί γνωρίζετε πόσο ελλιπή είναι τα tutorials στο Internet θεωρώντας πράγματα δεδομένα...

Και επίσης έλεος με αυτή την αντιμετώπιση του ΤΕΙ. Για μένα Μηχανικός είναι αυτός που ξέρει και τα του ΤΕΙ, όχι αυτός που τα 'χει με ύφος 10 καρδιναλίων παραμερίσει... Το να χάνεις το "abstraction layer" που λέγεται "κατασκευή" ή όπως θέλετε πείτε το αλλά να μπορείς να αραδιάσεις κώδικα σε κάποιον είναι μεγάλη μαγκιά...


Rabbit, και γω έσκασα 50ε για να τσιπάρω το ps2. Μπορούσα να το κάνω και μόνος μου αλλά δεν το έκανα γιατί φοβήθηκα μην βραχυκυκλώσω κάτι και χαλάσει... Δηλαδή πρέπει να πω τι μλκς είμαι? Γιατί δε μου έμαθαν να τσιπάρω ps2 στην ηλεκτρονική? Αν είναι δυνατόν!!!

Ρε τι χαζονοοτροπία είναι αυτή? Πρέπει να μας μάθουν πως να ψάχνουμε? Τι λέτε ρε? Παιδιά δημοτικού είμαστε? Μήπως πρέπει να μας διαβάσουν κιόλας?

Να έλεγες το 96 ότι δεν ξέρεις να ψάχνεις θα σου έλεγα ναι, δεν έχεις υπολογιστή, δεν έχεις δει πως είναι το ίντερνετ οκ, συμφωνώ. Αλλά το 2010??? που σχεδόν κάθε πιτσιρίκι έχει υπολογιστή στο σπίτι του, και ξέρει να παίζει ντότες και wow νομίζω πως είναι βλακεία να δείξεις πως να ψάχνει πόσο μάλλον πως να ψάξει πως γίνεται ένα φορματ.

Στο κάτω κατώ, καλά τα λέει ο στόκος, να μάθουμε να ψάχνουμε και να σκεφτόμαστε και λίγο. Να μην τα περιμένουμε όλα έτοιμα - πέσε πίτα να σε φάω.

Υ.Γ.
Δεν έχω κάτι προσωπικό μαζί σας, αλλά πιστεύω πως μπορούμε να βρούμε χίλιες δύο δικαιολογίες. Το ζήτημα είναι να έχουν υπόσταση.
Θελω να πιστεύω πως οι άνθρωποι του τομέα, κατάλαβαν πως το περιεχόμενο του μαθήματος είναι λίγο @#$% και προσπαθούν να το συμμαζέψουν λίγο και να το κάνουν κάτι πιο χρήσιμο και φυσικά περιμένουν από τους φοιτητές σοβαρές προτάσεις.
Μάθημα σε πολυτεχνείο είναι, με αυτά που λέμε θα το κάνουμε μάθημα ΟΑΕΔ ή ΤΕΕ.
Δεν το λέω απαξιωτικά, αλλά άλλος ο σκοπός του Πολυτεχνείου άλλος του ΤΕΙ άλλος του ΙΕΚ και άλλος των ΤΕΕ και ΟΑΕΔ.
Άβαταρ μέλους
macJohn
Hero Member
 
Δημοσιεύσεις: 568
Εγγραφή: 09 Ιαν 2008, 23:52
Τοποθεσία: Cambridge, MA, U.S.A.
Φοιτητής ΗΜΜΥ: Ναι

Re: Συζήτηση για την Ύλη του μαθήματος [2009-2010]

Δημοσίευσηαπό rabbit » 03 Ιούλ 2010, 07:30

1ον μήπως το τσιπάρισμα που λες είναι λίγο παράνομο? (προς θεού δεν είμαι υποστηρικτής του γνωστού..)

2ον μήπως το format θα το χρειαστείς κατά 99% στη ζωή του ένας ΗΜΜΥ?

3ον φίλε μου δεν είχα inet μέχρι το 2006 που ήρθα εδώ, άντε μία "τηλεφωνική" να μπαίνει ο πατέρας για επαγγελματικούς λόγους, mail κλπ., δεν μου 'δειξαν να κάνω το format αλλά ούτε μου 'μαθαν και να ψάχνω! Αυτό είπα και πριν! Άρχισα να γλιτώνω τα λεφτά του format όταν με βοήθησε φίλος! Και όχι, ούτε DOTA έπαιζα ούτε ήξερα οτι υπάρχουν 15673 forums στα οποία ο κόσμος λύνει τα προβλήματά του, τί να κάνουμε τώρα!!! Υποχρεωμένος δεν ήμουν να είμαι φωστήρας επειδή πολλοί ήταν 1, 2 ή 3 σκαλιά παραπάνω σ' αυτό το θέμα, εξάλλου στη σχολή δεν μπήκα να αποδείξω οτι ξέρω να τα κάνω, μπήκα για να με μάθουν. (ΙΤ το λένε αυτό στα σοβαρά πανεπιστήμια παρεμπιπτόντως...)

4ον όσον αφορά τη σύγκριση με τα ΤΕΙ και αυτά τί άλλο να πω, προσπάθησα πριν να πω οτι δεν θεωρώ το σύστημα ΤΕΙ - ΑΕΙ ένα trade-off και ζηλεύω πολύ φίλο μου Ξανθιώτη που έχει δική του επιχείρηση στα 28 του (κερδοφόρα και ωραία), γι' αυτά που έχει μάθει εκεί.

Προς θεού, ούτε εγώ έχω κάτι προσωπικό, μην αρχίσει κανα flame και ψαχνόμαστε, θέλω όμως να σου δείξω οτι πράγματα που σου φαίνονται άνω ποταμών, έτσι αντίστοιχα σε κάποιους άλλους (είτε επειδή δεν είχαν τους γονείς να τους τα δείξουν, είτε επειδή δεν είχαν τους μες στην τεχνολογία φίλους) τους φαίνονται λίγο σαν να τα θεωρείς "κεκτημένα" και πραγματικά δεν μπορώ να ακούω για κάτι για το οποίο δεν είχα προσλαμβάνουσες, οτι η σχολή δεν φέρει καμια ευθύνη και οτι πρέπει να το μάθω "μόνος μου".

Πιστεύω σ' αυτή τη λογική κινήθηκε και αυτό που είπε ο πατήρ-γεράσιμος και για τους λόγους που προανέφερα "πιάστηκα" απ' αυτό για να το τονίσω.
Άβαταρ μέλους
rabbit
Jr. Member
 
Δημοσιεύσεις: 68
Εγγραφή: 23 Ιουν 2009, 23:53

Re: Συζήτηση για την Ύλη του μαθήματος [2009-2010]

Δημοσίευσηαπό patirgerasimos » 03 Ιούλ 2010, 10:48

macJohn έγραψε:
Στον κ. Μαραντά υπάρχει ακόμα το εργαστήριο εκείνο με το φως κτλ, όποιος θέλει πάει και το κάνει. Το ζήτημα είναι πόσοι το κάνουν?
Ρε παιδιά τώρα σοβαρά, δηλαδή με τις δέσμες που δεν υπήρχε καν το μάθημα αυτό, στον προγραμματισμό τι έκαναν? Δε μάθαιναν?

Δεν παίζει ρόλο ρε γμτ αν ξέρεις προγραμματισμό ή όχι, αλλά αν έχεις όρεξη να μάθεις.
Εννοώ, όλα είναι θέμα προσπάθειας και κόπου.



Αυτό με το εργαστήριο του Μαραντά το είχα δει κ νόμιζα ότι το έκανα σε μεγαλύτερο έτος...δεν το έκανα ποτέ και πηγά ρώτησα και έμαθα (χωρίς τα άναπηρα tutorials.. πάντα είναι ελλειπή και κακογραμμένα στο τέλος θα μου πείτε ότι έχετε βρει και του tutorial για το πως.... ξέρετε f.word )
Λες η όρεξη να μάθεις κ ότι είναι θέμα προσπάθειας και κόπου.

Εγώ θα σου προσθέσω και το κίνητρο που σου δίνει ο άλλος να ασχοληθείς, να σου κεντρίσει το ενδιαφέρον. Ε, έτσι που γίνεται το μάθημα σκατά κίνητρο σου δίνει. Σου πετούσε πράγματα από Γ λύκειου που οι μισοί δεν τα ήξεραν και κοιτάζαμε το χάος. Όλο το στυλ του μαθήματος ήταν για εκείνους που είχαν κάνει προγραμματισμό και ήξεραν πεντε πράγματα. Ας πούμε δεν βρέθηκε κανείς να εξηγήσει τι ηταν εκείνος ο ρημαδο-πίνακας, μέχρι να διαβάσουμε γκαρούτσο. Οι τι είναι οι μεταβλητές flag και τέτοια.

Ε όταν αυτά φεύγουν έτσι και δεν καταλαβαίνεις Χριστό, και βλέπεις ότι δεν το έχεις, δεν βλέπω κανένα λόγο και κίνητρο να ασχοληθείς παραπάνω

Γι αυτό λέω να σε μάθει προγραμματισμό, να σου πει 5 - 10 βασικα για να μπορείς να παρακολουθήσεις μετά.

Τώρα για τα φορματ και τα λοιπά, ντάξει ας μην κάνουν εργαστήριο(ας γράψουν ένα tutorial που τόσο αγαπάτε και ας το κρύψουν και στο Internet και όποιος το βρει :P ) δεν θα έπρεπε να σου έχει ένα υπολογιστή ξεντεριασμένο να σου δείχνει, το εσωτερικό του; Επίσης δεν θα έπρεπε σε κάποιο να σε βάζει στην διαδικασία του troubleshooting (μια διαδικασία που σε βάζει σε αντίστροφη πορείας σκέψης κατα εμέ)? Δεν δουλεύει σωστά μου βγάζει αυτό τι πρόβλημα μπορεί να έχει; (δεν ξέρω αν υπάρχει κάτι ανάλογο σε άλλο μάθημα μόνο στην ηλεκτρονική 1 θυμάμαι κάτι)

Εγώ νομίζω ότι πρέπει ένα μέρος του μαθήματος να αφιερωθεί στον υπολογιστή hardware και ένα άλλο στον προγραμματισμό
Άβαταρ μέλους
patirgerasimos
Hero Member
 
Δημοσιεύσεις: 1158
Εγγραφή: 09 Απρ 2008, 20:02
Τοποθεσία: Μονή Εσφιγμένου

Re: Συζήτηση για την Ύλη του μαθήματος [2009-2010]

Δημοσίευσηαπό macJohn » 03 Ιούλ 2010, 21:46

rabbit έγραψε:1ον μήπως το τσιπάρισμα που λες είναι λίγο παράνομο? (προς θεού δεν είμαι υποστηρικτής του γνωστού..)

2ον μήπως το format θα το χρειαστείς κατά 99% στη ζωή του ένας ΗΜΜΥ?

3ον φίλε μου δεν είχα inet μέχρι το 2006 που ήρθα εδώ, άντε μία "τηλεφωνική" να μπαίνει ο πατέρας για επαγγελματικούς λόγους, mail κλπ., δεν μου 'δειξαν να κάνω το format αλλά ούτε μου 'μαθαν και να ψάχνω! Αυτό είπα και πριν! Άρχισα να γλιτώνω τα λεφτά του format όταν με βοήθησε φίλος! Και όχι, ούτε DOTA έπαιζα ούτε ήξερα οτι υπάρχουν 15673 forums στα οποία ο κόσμος λύνει τα προβλήματά του, τί να κάνουμε τώρα!!! Υποχρεωμένος δεν ήμουν να είμαι φωστήρας επειδή πολλοί ήταν 1, 2 ή 3 σκαλιά παραπάνω σ' αυτό το θέμα, εξάλλου στη σχολή δεν μπήκα να αποδείξω οτι ξέρω να τα κάνω, μπήκα για να με μάθουν. (ΙΤ το λένε αυτό στα σοβαρά πανεπιστήμια παρεμπιπτόντως...)

4ον όσον αφορά τη σύγκριση με τα ΤΕΙ και αυτά τί άλλο να πω, προσπάθησα πριν να πω οτι δεν θεωρώ το σύστημα ΤΕΙ - ΑΕΙ ένα trade-off και ζηλεύω πολύ φίλο μου Ξανθιώτη που έχει δική του επιχείρηση στα 28 του (κερδοφόρα και ωραία), γι' αυτά που έχει μάθει εκεί.

Προς θεού, ούτε εγώ έχω κάτι προσωπικό, μην αρχίσει κανα flame και ψαχνόμαστε, θέλω όμως να σου δείξω οτι πράγματα που σου φαίνονται άνω ποταμών, έτσι αντίστοιχα σε κάποιους άλλους (είτε επειδή δεν είχαν τους γονείς να τους τα δείξουν, είτε επειδή δεν είχαν τους μες στην τεχνολογία φίλους) τους φαίνονται λίγο σαν να τα θεωρείς "κεκτημένα" και πραγματικά δεν μπορώ να ακούω για κάτι για το οποίο δεν είχα προσλαμβάνουσες, οτι η σχολή δεν φέρει καμια ευθύνη και οτι πρέπει να το μάθω "μόνος μου".

Πιστεύω σ' αυτή τη λογική κινήθηκε και αυτό που είπε ο πατήρ-γεράσιμος και για τους λόγους που προανέφερα "πιάστηκα" απ' αυτό για να το τονίσω.


1) Το τσιπάρισμα είναι νόμιμο, απλά χάνεται η εγγύηση.

2) Σοβαρά αρνούμαι να πιστέψω πως εν έτει 2010 υπάρχει νέος που δεν ξέρει να ανοίγει τον browser και να ψάχνει στο google. Και γω internet έβαλα στην Ξάνθη πρώτη φορά το 2007 και δεν είχα μέχρι τότε στο σπίτι μου. Και όσον αφορά τους υπολογιστές, όταν πέρασα, ήξερα να χρησιμοποιώ τα winz καλύτερα από ότι τώρα(εδώ και 3 χρόνια έχω mac) και προβλέπω σε 5 χρόνια να μου είναι δύσκολο να προσαρμοστώ. Δηλαδή τι πρέπει να πω? Ότι η Σχολή δε μου έμαθε να χειρίζομαι τα winz? Η να πω πως πρίν προσαρμοστώ στο mac os x ότι δε μου το δίδαξε? Τι αλλοπρόσαλα πράγματα είναι αυτά?
Στα μεγάλα πανεπιστήμια που λες που το λένε και IT είδες να κάνουν μάθημα πως να κάνουν φορμάτ?

3) Κάνεις ένα τεράστιο λάθος, μπήκες στη σχολή για να ΜΑΘΕΙΣ από μόνος σου και όχι για να σε μάθουν... Σταμάτα να ρίχνεις τις ευθύνες αλλού (πόσο μάλλον όταν δεν έχεις καταλάβει ποιος είναι ο σκοπός του πανεπιστημίου σε αντίθεση με ενός ΤΕΙ ή ΟΑΕΔ με αποτέλεσμα να ζητάς παράλογα πράγματα) και πάρτες πάνω σου.

4) Μπράβο στο φίλο σου, αλλά εδώ δε γίνεσαι τεχνίτης-τεχνικός, γίνεσαι μηχανικός. ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΔΙΑΦΟΡΑ.

Όσον αφορά αν νομίζεις πως κάποια πράγματα είναι κεκτειμένα κάνεις λάθος.

patirgerasimos έγραψε:
Αυτό με το εργαστήριο του Μαραντά το είχα δει κ νόμιζα ότι το έκανα σε μεγαλύτερο έτος...δεν το έκανα ποτέ και πηγά ρώτησα και έμαθα (χωρίς τα άναπηρα tutorials.. πάντα είναι ελλειπή και κακογραμμένα στο τέλος θα μου πείτε ότι έχετε βρει και του tutorial για το πως.... ξέρετε f.word )
Λες η όρεξη να μάθεις κ ότι είναι θέμα προσπάθειας και κόπου.

Εγώ θα σου προσθέσω και το κίνητρο που σου δίνει ο άλλος να ασχοληθείς, να σου κεντρίσει το ενδιαφέρον. Ε, έτσι που γίνεται το μάθημα σκατά κίνητρο σου δίνει. Σου πετούσε πράγματα από Γ λύκειου που οι μισοί δεν τα ήξεραν και κοιτάζαμε το χάος. Όλο το στυλ του μαθήματος ήταν για εκείνους που είχαν κάνει προγραμματισμό και ήξεραν πεντε πράγματα. Ας πούμε δεν βρέθηκε κανείς να εξηγήσει τι ηταν εκείνος ο ρημαδο-πίνακας, μέχρι να διαβάσουμε γκαρούτσο. Οι τι είναι οι μεταβλητές flag και τέτοια.

Ε όταν αυτά φεύγουν έτσι και δεν καταλαβαίνεις Χριστό, και βλέπεις ότι δεν το έχεις, δεν βλέπω κανένα λόγο και κίνητρο να ασχοληθείς παραπάνω

Γι αυτό λέω να σε μάθει προγραμματισμό, να σου πει 5 - 10 βασικα για να μπορείς να παρακολουθήσεις μετά.

Τώρα για τα φορματ και τα λοιπά, ντάξει ας μην κάνουν εργαστήριο(ας γράψουν ένα tutorial που τόσο αγαπάτε και ας το κρύψουν και στο Internet και όποιος το βρει :P ) δεν θα έπρεπε να σου έχει ένα υπολογιστή ξεντεριασμένο να σου δείχνει, το εσωτερικό του; Επίσης δεν θα έπρεπε σε κάποιο να σε βάζει στην διαδικασία του troubleshooting (μια διαδικασία που σε βάζει σε αντίστροφη πορείας σκέψης κατα εμέ)? Δεν δουλεύει σωστά μου βγάζει αυτό τι πρόβλημα μπορεί να έχει; (δεν ξέρω αν υπάρχει κάτι ανάλογο σε άλλο μάθημα μόνο στην ηλεκτρονική 1 θυμάμαι κάτι)

Εγώ νομίζω ότι πρέπει ένα μέρος του μαθήματος να αφιερωθεί στον υπολογιστή hardware και ένα άλλο στον προγραμματισμό


Ρε patirgerasimos βλέπουμε το φύλλο και δε βλέπουμε το δάσος.

Καθόμαστε και λέμε για το τι κίνητρο σου δίνουν. Για το ότι δεν αντιδρούμε στο οποιοδήποτε ερέθισμα δε λέμε κάτι? Δηλαδή πάλι αυτοί φταίνε? Καθίσαμε, διαβάσαμε, βρήκαμε απορίες, ζητήσαμε συμβουλές και δεν τις πήραμε? Ζητήσαμε να μας δώσουν εξτρα υλικό, πχ να μας προτείνουν βιβλιογραφία και δε μας δώσανε? Αν δεν απάντησαν θετικά σε αυτά, μαζί σου, να τους κράξουμε και να τους κάνουμε και ρεζίλι και εδώ στο φόρουμ με τα ονόματά τους.

Και εννοώ, για τον προγραμματισμό, το να πεις ήμουν θετική και δε ξέρω είναι δικαιολογία. Κάτσε προσπάθησε, διάβασε, αν έχεις απορίες ρώτα, είναι σχεδόν βέβαιο πως έχουν τη διάθεση να σε βοηθήσουν. Για αυτό άλλωστε ήρθες να σπουδάσεις, για να μάθεις.

Να τους κράξεις που μας έκαναν fortran μπορείς, να τους κράξεις που δεν είναι?/ήταν βασική τουλάχιστον μία γλώσσα αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού μπορεις. Αλλα να μη λέμε δε μας έμαθε fortran ή πχ C. Το ερώτημα είναι διαβάσαμε-ασχοληθήκαμε-προσπαθήσαμε για να μάθουμε?

Ας αναλάβουμε πρώτα τις ευθύνες μας!!! Φταίμε και εμεις.

Δεν το λέω το τελευταίο προσωπικά για κάποιον από εσάς. Αλλα μιλάω γενικά για όλους μας.
Άβαταρ μέλους
macJohn
Hero Member
 
Δημοσιεύσεις: 568
Εγγραφή: 09 Ιαν 2008, 23:52
Τοποθεσία: Cambridge, MA, U.S.A.
Φοιτητής ΗΜΜΥ: Ναι

Re: Συζήτηση για την Ύλη του μαθήματος [2009-2010]

Δημοσίευσηαπό rabbit » 04 Ιούλ 2010, 03:22

macJohn έγραψε:...Στα μεγάλα πανεπιστήμια που λες που το λένε και IT είδες να κάνουν μάθημα πως να κάνουν φορμάτ?

3) Κάνεις ένα τεράστιο λάθος, μπήκες στη σχολή για να ΜΑΘΕΙΣ από μόνος σου και όχι για να σε μάθουν... Σταμάτα να ρίχνεις τις ευθύνες αλλού (πόσο μάλλον όταν δεν έχεις καταλάβει ποιος είναι ο σκοπός του πανεπιστημίου σε αντίθεση με ενός ΤΕΙ ή ΟΑΕΔ με αποτέλεσμα να ζητάς παράλογα πράγματα) και πάρτες πάνω σου.

Προφανώς όσον αφορά το IT εννοούσα το googling όπου ναι, έχω δει πολύ χρήσιμα πράγματα όπως keywords που αφορούν τεχνική ορολογία στο να ψάχνεις κάτι που παρά τις προχωρημένες γνώσεις που (πιστεύω οτι) έχω στα αγγλικά, δεν είχα "ακούσει" πουθενά. Εγώ βέβαια δεν θα επιχειρήσω να υποθέσω οτι "δεν έχεις καταλάβει τον σκοπό του IT άρα λες παράλογα πράγματα" παριστάνοντας τον παντογνώστη..
Άμα είναι να μάθω μόνος μου να μην ρίξω και τόσα λεφτά! Τόσο απλά! Δεν ζήτησα να μου κρατήσουν το χέρι όταν γράφω, ζητάω τις προσλαμβάνουσες, το έκανα απόλυτα ξεκάθαρο εδώ και αρκετά posts και συνεχίζεις να κοπανάς το ίδιο τροπάριο...
Anyway, διαφέρουν πολύ οι γνώμες, είναι και η "γωνία" όψης του καθενός άλλωστε.
Άβαταρ μέλους
rabbit
Jr. Member
 
Δημοσιεύσεις: 68
Εγγραφή: 23 Ιουν 2009, 23:53

Re: Συζήτηση Ύλης Επιστήμη Υπολογιστών [2009-2010]

Δημοσίευσηαπό JimMichael » 04 Ιούλ 2010, 11:47

Κατά την ταπεινή μου γνώμη θα συμφωνήσω με το macjohn. Θα παραθέσω ένα παράδειγμα εδώ για να γίνω κατανοητός rabbit. Πρώτη φορά στη ζωή μου ασχολιόμουν με την html στο αντίστοιχο μάθημα του κ. Καράκου. Μέσω αυτού του μαθήματος μου ανοίχτηκε ένας ορίζοντας που λέγεται web design, με τον οποίο καταπιάστηκα το καλοκαίρι που ακολούθησε και όπως είναι ευνόητο, εμπλούτισα τις γνώσεις μου πάνω στο θέμα αυτό μόνος μου. Στο μάθημα πήρα τα πολύ πολύ βασικά. Μετά από τόσες ώρες ασχολίας, μπορώ να σου πω ότι είμαι μεγάλος σκράπας στο web design γιατί δεν ασχολήθηκα παραπάνω μετά από το καλοκαίρι εκείνο, αλλά έχω όμως τη βασική ιδέα και γνωρίζω τι πρέπει να κάνω αν θέλω να ασχοληθώ με αυτό. Στο μάθημα αυτό πήρα 7,5. Ένας ο οποίος είχε ασχοληθεί από πριν, από χόμπι με το σχεδιασμό σελιδών, σαφώς και είναι καλύτερος από μένα, σε αυτόν αξίζει ένα 9 για παράδειγμα (αναλόγως φυσικά και με το αποτελεσμα που θα παρουσιάσει). Έτσι ακριβώς θα'πρεπε να είναι τα πράγματα. Το πανεπιστήμιο ξεφεύγει από τη γνωστή μασημένη τροφή του λυκείου με την οποία ερχόμαστε όλοι εδώ και περιμένουμε να ταϊστούμε. Αν σου αρέσει αυτό που κάνεις, θα το εξελίξεις μόνος σου.

Το ίδιο ισχύει και για το φορμάτ. Και όλα τα αντίστοιχα θέματα γύρω από ένα pc. Σου αρέσει να ασχολείσαι με το pc σου; Θα τα μάθεις αυτά ψάχνοντας, παίρνοντας τηλέφωνο άλλους που ξέρουν (όπως κάνει όλος ο κόσμος) και συνεχώς θα τα εξελίσσεις. Και το κυριότερο, ως ΗΜΜΥ όταν πιάσεις δουλειά, δε θα'ναι αρμοδιότητά σου να κάνεις φορμάτ στα pc μιας εταιρίας, αλοίμονο, οι γνώσεις σου είναι για πιο σοβαρά και πολύ πιο δύσκολα πράγματα. Αυτή η δουλειά είναι για τους πιτσιρικάδες που βαριόντουσαν να διαβάσουν και έτυχε να έχουν pc από μικροί. Αν ξέρεις κι εσύ (=αν έχεις φάει ώρες μπροστά σε pc και τα'χεις μάθει) είναι ένα επιπλέον εργαλείο που θα σε βοηθήσει.

Μου'ρθε κι άλλο παράδειγμα. Αυτή τη στιγμή γράφω με τυφλό σύστημα. Ούτε αυτό μας το μαθαίνει κανένας. Ούτε και είναι απαραίτητη γνώση για μας. Δεν σπουδάζουμε για να παραδειγματιζόμαστε από την Αλίκη Βουγιουκλάκη "πιο γρήγορα, πιο γρήγορα παρακαλώ...". Αλλά όπως και να το κάνεις είναι εργαλείο που θα σε βοηθήσει αν θες να γράψεις ένα email, μια εργασία, γενικά ένα κείμενο πολύ πολύ πιο γρήγορα από τον καθένα και έτσι να εξοικονομείς χρόνο. Πώς το μαθαίνεις αυτό; Αν το ψάξεις κι αν αφιερώσεις χρόνο. Όπως και στα παραπάνω.
Φίλοι και χρήμα, νερό και λάδι.
Άβαταρ μέλους
JimMichael
Hero Member
 
Δημοσιεύσεις: 833
Εγγραφή: 12 Ιαν 2008, 00:20
Τοποθεσία: Athens
Φοιτητής ΗΜΜΥ: Όχι

Re: Συζήτηση Ύλης Επιστήμη Υπολογιστών [2009-2010]

Δημοσίευσηαπό patirgerasimos » 04 Ιούλ 2010, 12:19

Αυτό που λές, να σου δώσει ένα έναυσμα και να ψάξεις μόνος σου είναι απολύτως σωστό, αλλά στο μάθημα δεν γίνεται, δεν σου δίνει μία καμία απολύτως βάση παρά σου λέει από την αρχή πάνε τράβα ψάξε. (ε, έκανα φιλότιμη προσπάθεια, δεν κατάλαβα και πολλά άρχισε να φεύγει μετα στα μαθήματα και το παράτησα το πράγμα).

Δεν μπορούμε να τα θεωρούμε όλα δεδομένα, όυτε απαιτώ να μου δινει μασημένη τροφή, αλλά χρειάζεται (ειδικά σε μάθημα του πρώτου έτους, όπου δεν ξέρω να διαβάζω και ξεκινώ κάτι καινούργιο) να υπάρχει μια συνέχεια.

Τώρα όσον αφορά τα εργαστήρια και τα τεχνικά θέματα. Σταματήστε το τρυπάκι είμαι μηχανικός ξέρω και θα με πάρουν να κάνω το ένα κ το άλλο. Επειδή θα έρθεις αντιμέτωπος με τεχνικούς το πρώτο πράγμα που θα σου πουν είναι ξέχνα αυτά που έμαθες έδω είναι το μάθημα το "πεζοδρόμιο".

Ετσι το λένε αυτοι και κάνουν μερικώς λάθος γιατί δεν γνωρίζουμε μερικά τεχνικά θέματα (λόγω έλλειψης εμπειρίας). Αν σου έδινε το πανεπιστήμιο μερικές γνώσεις/κατευθύνσεις πάνω σε αυτό στα πλαίσια των εργαστηρίων (που οι ΕΤΕΠ δεν σκοτώνονται και στη δουλεια) θα ήταν κάτι το τρομερό γιατί μιλάμε με μία πρώιμη σύνδεση του πανεπιστημίου με την αγορά της εργασίας.

Τέλος, με το ρωτάω και μαθαίνω, δε λέω καλό είναι δουλεύει, αλλά είναι ξεφτίλα να λες πως είσαι Ηλεκτρολόγος Μηχανικός κ Μηχανικός Υπολογιστών και να σου κάνει μια ώρα να αλλάξεις μια πρίζα να μην ξέρεις πως να συνδέσεις ένα αλλέ ρετούρ και να κάθεσαι να ρωτάς στο φόρουμς ο υπολογιστής μου έβγαλε αυτό το μήνυμα what is the problem.


Έτσι το βλέπω εγώ πάντως και οι παραπάνω γνώμες είναι σεβαστές. ;)

PS βλέπω ξεφεύγει το πράγμα, οπότε σταματώ εδώ._ :)
Άβαταρ μέλους
patirgerasimos
Hero Member
 
Δημοσιεύσεις: 1158
Εγγραφή: 09 Απρ 2008, 20:02
Τοποθεσία: Μονή Εσφιγμένου

Re: Συζήτηση Ύλης Επιστήμη Υπολογιστών [2009-2010]

Δημοσίευσηαπό thms » 04 Ιούλ 2010, 18:33

Μπορούμε να επιστρέψουμε στο θέμα μας και να πούμε σε τι θα θέλαμε να δίνεται περισσότερη έμφαση σε αυτό το μάθημα;

http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%95%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%AE%CE%BC%CE%B7_%CF%85%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B9%CF%83%CF%84%CF%8E%CE%BD
"Δεν χρειάζεται να βλέπεις όλη τη σκάλα, μόνο το πρώτο σκαλοπάτι." -- M. L. King, JR
Άβαταρ μέλους
thms
Newbie
 
Δημοσιεύσεις: 47
Εγγραφή: 06 Οκτ 2008, 12:48
Φοιτητής ΗΜΜΥ: Ναι

Επόμενο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες

cron