patirgerasimos έγραψε:Νομίζω ότι το εύρος του αντικειμένου μας είναι πολύ μεγάλο και έχει σημασία ο χωρισμός αυτός αλλιώς θα μείνουμε στις γενικότητες μια ζωη ή θα πρεπει να σπουάζουμε 10 χρόνια και όχι 5
Καλύτερα να μαθαίνεις 5 πράγματα καλά, παρά 10 μισά, σαν πρώτο σχόλιο.
Κάθομαι και διαβάζω από χθες το θέμα που άνοιξε, διαβάζω απόψεις από εδώ και από εκεί και πραγματικά αναρωτιέμαι: έχει κανένα νόημα η όλη "συζήτηση";; Ότι ήταν να γίνει έγινε. Πέθανε ο μακαρίτης και εκ των υστέρων ψάχνουμε να βρούμε από τι έπασχε...έλα μου ντε που τώρα πάει, πέταξε το πουλάκι....και εμείς, σαν άλλοι Χ.Τρικούπηδες ξαναγράφουμε το "Τις πταιει". Προφανώς όλοι έχουμε μερίδιο ευθύνης.
Λυπάμαι όμως που σαν Τηλεπικοινωνιακός, θα πρέπει να κατηγορήσω τα ίδια τα μέλη ΔΕΠ του τομέα. Ξεκίνησανε όλοι με την καραμέλα ότι η κατεύθυνση του Τηλεπικοινωνιακού είναι πιο δύσκολη και για αυτό δεν πάνε οι φοιτητές, γιατί όλοι πάνε στα εύκολα, για να πάρουν το χαρτί (και να ντυθούνε στο χακί
). Εν μέρει ναι, έχουν δίκιο αυτοί που το λένε, αλλά γιατί;; Είναι πραγματικά τόσο δύσκολα όσο λένε;; Όχι. Και γιατί λοιπόν έχει βγει αυτή η φήμη;; Αναφέρθηκε πιο πάνω, ότι μέχρι το 5ο εξάμηνο, η μόνη επαφή που έχουν οι φοιτητές με την κατεύθυνση των Τηλεπ. είναι τα Πεδία Ι & ΙΙ. Αν και δεν θα συμφωνίσω απόλυτα, θα το δεχθώ ως επιχείρημα. Ας ξεκινήσουμε από εδώ λοιπόν. Είναι αλήθεια ότι τα μαθήματα των Πεδίων, από την φύση του αντικειμένου δεν είναι και από τα ευκολότερα. Για να παρακάμψουν όμως αυτές τις δυσκολίες στην φύση του μαθήματος και να γίνουν πιο ελκυστικά ή πιο αγαπητά τα συγκεκριμένα μαθήματα τι κάνανε οι κατα καιρούς διδάσκοντες των μαθημάτων;; Τίποτα απολύτως. Ο ένας το έριχνε στον άλλο το μάθημα και ο άλλος δεν πήγαινε κάν στην τάξη να διδάξει. Νέα μορφή διδασκαλίας στο Πολυτεχνείο του 21ου αιώνα, με αποτέλεσμα στο τέλος να την πληρώνουν οι φοιτητές, οι οποίοι κάνουν τα πάντα για να περάσουν το μάθημα μόνο και μόνο για να μην τα ξαναδούν μπροστά τους, έστω και αν δεν έχουν καταλάβει απολύτως τίποτα στην πορεία από Η/Μ πεδία. Μετά απ' όλα αυτά, έρχεται η επιλογή Κύκλου σπουδών. Εκεί τι βλέπουν;; "Εφαρμοσμένος Ηλεκτρομαγνητισμός" Μπρρρρρ-ξουτ-ξουτ-ξουτ, αμάν και πώς κάναμε να περάσουμε τα δύο πρώτα (αν τα έχουν περάσει μέχρι τότε) να φορτώσουμε και 3ο βάσανο στο κεφάλι μας, δε σφάξανε... Έτσι λοιπόν, μετά το πρώτο ξεσκαρτάρισμα μένουν οι λίγοι, οι γενναίοι, οι μαζόχες. Οι οποίοι με το καλό πάνε στο 4ο και 5ο έτος και έχουν στο πιάτο τους μια σπεσιαλιτέ από Ραδιοκύματα, Κεραίες Ι, Σχεδιασμό Μικρ. Κυκλωμάτων, Ζεύξεις, Κεραίες ΙΙ, Κινητές, Δορυφορικές και δε συμαζεύεται. Με εργασίες, εργαστήρια και αρκετή ύλη και σαν να μην έφθαναν όλα αυτά, έρχεται και η επιβράβευση της εξεταστικής με τα 5αράκια και τα 6άρακια να πέφτουν βροχή. Και ακούει ο Τηλεπικοινωνιακός τους συμφοιτητές του που πήγαν ενεργειακοί ή ηλεκτρονικοί: "Έκανα μια εργασιούλα και τσίμπισα το 8αράκι μου", "Διάβασα μια μέρα και χτύπησα ένα 9". Οπότε σκέφτεται ο καημένος ο Τηλέπ: "Ρε μήπως ήμουν μακάκας;; Μήπως μου πουλήσανε γουρούνι στο σακί;; Αφού όλοι το ίδιο χαρτί πέρνουμε, γιατί να χτυπιέμαι εγώ άδικα και να πέρνω 5ρια και 6ρια και οι άλλοι να χυπανε βαθμούς;;". Και σαν δεν φτάνανε όλα αυτά, ήρθε και ο Σεπτέμβρης του 2007 και έδεσε το γλυκό. Διπλή εξεταστική και ούτε ένας φοιτητής δεν πέρασε Κεραίες Ι & ΙΙ και τις δυο φορές που εξετάστικαν στα συγκεκριμένα μαθήματα...(μα τι στουρνάρια!!)
Βέβαια, αναφέρθηκε πιο πάνω ότι πέφτουν "βαθμοί" στα μαθήματα των Τηλεπ. Λογικό πλέον, αφού είδανε τα μέλη ΔΕΠ του τομέα ότι πέσανε σε μονοψήφιο αριθμό φοιτητών που επέλεξε την κατεύθυνση, ταρακουνήθηκαν και αποφασίσανε επιτέλους να ξυπνήσουνε και αρχίσανε έτσι, χωρίς γιατί και πώς, εν μια νυκτί, να ρίχνουνε τα 10αρια αβέρτα, μπας και αλλάξει το κλίμα, αλλά το κλίμα ήτανε ήδη στραβό και το 'φαγε και ο γάιδαρος που λέει μια παροιμία.
Καλά να πάθουμε λοιπόν, αφού με τα χεράκια μας, βγάλαμε τα ματάκια μας.
Και να κλείσω κάνοντας και ένα σχόλιο σχετικά με τις δημοσιεύσεις, τα ερευνητικά, τις ετεροαναφορές την κατάταξη των Τμημάτων και άλλα τέτοια που αναφέρθηκαν. Δεν νομίζω να είμαστε σοβαροί, λέγοντας ότι κάποιος φοιτητής, στο τέλος του 5ου εξαμήνου, πριν ακόμα συμπληρώσει τρια έτη σπουδών, επιλέγει κατεύθυνση με βάση τις ετεροαναφορές και τις δημοσιεύσεις των καθηγητών του Τομέα. Επιλέγει με βάση τα ενδιαφέροντά του και με βάση το ποιός του κεντράρει το ενδιαφέρον στην αίθουσα και όσο διδάσκουν οι απόστολοι Παύλοι πεδία από την μια (2 μαθήματα), και Κυκλώματα, Ηλεκτρονικές κτλ (5+ μαθήματα) ΔΕΠ του τομέα ηλεκτρονικης από την άλλη.... προφανώς η κατεύθυνση των Ηλεκτρονικών αλλά και των Ενεργειακών θα έχει πλεονέκτημα.
Εν τέλει, θα καταλήξουμε να έχουμε ενιαία μαθήματα έως και το 9ο εξάμηνο. Αυτό είναι και το σωστό και συμφωνώ με την (τον?) Despoina από πάνω. Πρέπει να μπορείς να αιτιολογήσεις αφ'ενός τον εννιαίο χαρακτήρα του Διπλώματος που παρέχεις, αλλά και να δίνεις "χώρο" στις ιδιαίτερες κλίσεις του καθενός. Είναι αδιανόητο να βγαίνουν ΗΜΜΥ από ένα τμήμα που άλλα ξέρει ο ένας, άλλα ο άλλος και στο τέλος όλοι να έχουμε μαύρα μεσάνυχτα. Αυτό θα γίνει όχι μόνο γιατί φτάσαμε πλέον στο απροχώρητο, αλλά γιατί και οι εξελίξεις στον τρόπο λήψης της Άδειας ασκήσεως επαγγέλματος από το ΤΕΕ το επιβάλουν. Τέλος τα χαχα χουχα και οι εξετάσεις "πάνω στο αντικείμενο της Διπλωματικής". Και όταν οι απόφοιτοι του Τμήματος θα δίνουν 2,3 και 4 φορές για να πάρουν την άδεια, ενώ από άλλα τμήματα δεν θα έχουν πρόβλημα, εκεί θα φανεί ποιος την έχει μεγαλύτερη.