Ανισοκατανομή φοιτητών ανά κύκλο σπουδών

Θέματα που αφορούν το τμήμα των Η.Μ.Μ.Υ.

Re: Ανισοκατανομή φοιτητών ανά κύκλο σπουδών

Δημοσίευσηαπό dimitrisgzs » 18 Μαρ 2009, 20:03

Ας μειωθούν ρε παιδιά οι 5 φυσικές και τα 15 μαθηματικά και τα ανούσια μαθήματα επιλογής (που μόνο τη ζωη εύκολη δε μας κάνουν) και ας παιρνουμε μια γεύση απ όλα τα χρήσιμα μαθήματα.
Άβαταρ μέλους
dimitrisgzs
Full Member
 
Δημοσιεύσεις: 179
Εγγραφή: 09 Απρ 2008, 03:12

Re: Ανισοκατανομή φοιτητών ανά κύκλο σπουδών

Δημοσίευσηαπό Despoina » 18 Μαρ 2009, 20:12

patirgerasimos έγραψε:και ποια μαθηματα να βγαλουμε τοτε? σε ποιες επιστημονικες περιοχες να εστιασουμε? με τις υπόλοιπες τι θα γίνει? Νομίζω ότι το εύρος του αντικειμένου μας είναι πολύ μεγάλο και έχει σημασία ο χωρισμός αυτός αλλιώς θα μείνουμε στις γενικότητες μια ζωη ή θα πρεπει να σπουάζουμε 10 χρόνια και όχι 5



Δε θα μπορούσαμε να έχουμε 2 με 3 υποχρεωτικά μαθήματα, κοινά για όλους και όλα τα υπόλοιπα να είναι επιλογής; Θα μου πείτε και σε αυτήν την περίπτωση πολλά προβλήματα θα μπορούσαν να δημιουργηθούν... Μήπως όμως θα ήταν λιγότερα από αυτά που έχουμε τώρα; Πιο άδικο μου φαίνεται να παίρνουμε το ίδιο πτυχίο ενώ έχουμε ''εξειδικευτεί'' σε διαφορετικούς τομείς. Μ' εναν αχταρμά ίσως να ήταν καλύτερα.. Επίσης θα μπορούσε ίσως να βοηθήσει το να κοιτάξουμε τι κάνουν οι ηλεκτρολόγοι στα άλλα πολυτεχνεία και αν το δικό τους σύστημα είναι καλύτερο, να το υιοθετήσουμε κι εμείς. Λέω εγώ τώρα...
Despoina
Newbie
 
Δημοσιεύσεις: 37
Εγγραφή: 16 Ιαν 2008, 20:46

Re: Ανισοκατανομή φοιτητών ανά κύκλο σπουδών

Δημοσίευσηαπό Giannis » 18 Μαρ 2009, 20:51

patirgerasimos έγραψε:Νομίζω ότι το εύρος του αντικειμένου μας είναι πολύ μεγάλο και έχει σημασία ο χωρισμός αυτός αλλιώς θα μείνουμε στις γενικότητες μια ζωη ή θα πρεπει να σπουάζουμε 10 χρόνια και όχι 5

Καλύτερα να μαθαίνεις 5 πράγματα καλά, παρά 10 μισά, σαν πρώτο σχόλιο.

Κάθομαι και διαβάζω από χθες το θέμα που άνοιξε, διαβάζω απόψεις από εδώ και από εκεί και πραγματικά αναρωτιέμαι: έχει κανένα νόημα η όλη "συζήτηση";; Ότι ήταν να γίνει έγινε. Πέθανε ο μακαρίτης και εκ των υστέρων ψάχνουμε να βρούμε από τι έπασχε...έλα μου ντε που τώρα πάει, πέταξε το πουλάκι....και εμείς, σαν άλλοι Χ.Τρικούπηδες ξαναγράφουμε το "Τις πταιει". Προφανώς όλοι έχουμε μερίδιο ευθύνης.
Λυπάμαι όμως που σαν Τηλεπικοινωνιακός, θα πρέπει να κατηγορήσω τα ίδια τα μέλη ΔΕΠ του τομέα. Ξεκίνησανε όλοι με την καραμέλα ότι η κατεύθυνση του Τηλεπικοινωνιακού είναι πιο δύσκολη και για αυτό δεν πάνε οι φοιτητές, γιατί όλοι πάνε στα εύκολα, για να πάρουν το χαρτί (και να ντυθούνε στο χακί :P ). Εν μέρει ναι, έχουν δίκιο αυτοί που το λένε, αλλά γιατί;; Είναι πραγματικά τόσο δύσκολα όσο λένε;; Όχι. Και γιατί λοιπόν έχει βγει αυτή η φήμη;; Αναφέρθηκε πιο πάνω, ότι μέχρι το 5ο εξάμηνο, η μόνη επαφή που έχουν οι φοιτητές με την κατεύθυνση των Τηλεπ. είναι τα Πεδία Ι & ΙΙ. Αν και δεν θα συμφωνίσω απόλυτα, θα το δεχθώ ως επιχείρημα. Ας ξεκινήσουμε από εδώ λοιπόν. Είναι αλήθεια ότι τα μαθήματα των Πεδίων, από την φύση του αντικειμένου δεν είναι και από τα ευκολότερα. Για να παρακάμψουν όμως αυτές τις δυσκολίες στην φύση του μαθήματος και να γίνουν πιο ελκυστικά ή πιο αγαπητά τα συγκεκριμένα μαθήματα τι κάνανε οι κατα καιρούς διδάσκοντες των μαθημάτων;; Τίποτα απολύτως. Ο ένας το έριχνε στον άλλο το μάθημα και ο άλλος δεν πήγαινε κάν στην τάξη να διδάξει. Νέα μορφή διδασκαλίας στο Πολυτεχνείο του 21ου αιώνα, με αποτέλεσμα στο τέλος να την πληρώνουν οι φοιτητές, οι οποίοι κάνουν τα πάντα για να περάσουν το μάθημα μόνο και μόνο για να μην τα ξαναδούν μπροστά τους, έστω και αν δεν έχουν καταλάβει απολύτως τίποτα στην πορεία από Η/Μ πεδία. Μετά απ' όλα αυτά, έρχεται η επιλογή Κύκλου σπουδών. Εκεί τι βλέπουν;; "Εφαρμοσμένος Ηλεκτρομαγνητισμός" Μπρρρρρ-ξουτ-ξουτ-ξουτ, αμάν και πώς κάναμε να περάσουμε τα δύο πρώτα (αν τα έχουν περάσει μέχρι τότε) να φορτώσουμε και 3ο βάσανο στο κεφάλι μας, δε σφάξανε... Έτσι λοιπόν, μετά το πρώτο ξεσκαρτάρισμα μένουν οι λίγοι, οι γενναίοι, οι μαζόχες. Οι οποίοι με το καλό πάνε στο 4ο και 5ο έτος και έχουν στο πιάτο τους μια σπεσιαλιτέ από Ραδιοκύματα, Κεραίες Ι, Σχεδιασμό Μικρ. Κυκλωμάτων, Ζεύξεις, Κεραίες ΙΙ, Κινητές, Δορυφορικές και δε συμαζεύεται. Με εργασίες, εργαστήρια και αρκετή ύλη και σαν να μην έφθαναν όλα αυτά, έρχεται και η επιβράβευση της εξεταστικής με τα 5αράκια και τα 6άρακια να πέφτουν βροχή. Και ακούει ο Τηλεπικοινωνιακός τους συμφοιτητές του που πήγαν ενεργειακοί ή ηλεκτρονικοί: "Έκανα μια εργασιούλα και τσίμπισα το 8αράκι μου", "Διάβασα μια μέρα και χτύπησα ένα 9". Οπότε σκέφτεται ο καημένος ο Τηλέπ: "Ρε μήπως ήμουν μακάκας;; Μήπως μου πουλήσανε γουρούνι στο σακί;; Αφού όλοι το ίδιο χαρτί πέρνουμε, γιατί να χτυπιέμαι εγώ άδικα και να πέρνω 5ρια και 6ρια και οι άλλοι να χυπανε βαθμούς;;". Και σαν δεν φτάνανε όλα αυτά, ήρθε και ο Σεπτέμβρης του 2007 και έδεσε το γλυκό. Διπλή εξεταστική και ούτε ένας φοιτητής δεν πέρασε Κεραίες Ι & ΙΙ και τις δυο φορές που εξετάστικαν στα συγκεκριμένα μαθήματα...(μα τι στουρνάρια!!)

Βέβαια, αναφέρθηκε πιο πάνω ότι πέφτουν "βαθμοί" στα μαθήματα των Τηλεπ. Λογικό πλέον, αφού είδανε τα μέλη ΔΕΠ του τομέα ότι πέσανε σε μονοψήφιο αριθμό φοιτητών που επέλεξε την κατεύθυνση, ταρακουνήθηκαν και αποφασίσανε επιτέλους να ξυπνήσουνε και αρχίσανε έτσι, χωρίς γιατί και πώς, εν μια νυκτί, να ρίχνουνε τα 10αρια αβέρτα, μπας και αλλάξει το κλίμα, αλλά το κλίμα ήτανε ήδη στραβό και το 'φαγε και ο γάιδαρος που λέει μια παροιμία.

Καλά να πάθουμε λοιπόν, αφού με τα χεράκια μας, βγάλαμε τα ματάκια μας. ;)

Και να κλείσω κάνοντας και ένα σχόλιο σχετικά με τις δημοσιεύσεις, τα ερευνητικά, τις ετεροαναφορές την κατάταξη των Τμημάτων και άλλα τέτοια που αναφέρθηκαν. Δεν νομίζω να είμαστε σοβαροί, λέγοντας ότι κάποιος φοιτητής, στο τέλος του 5ου εξαμήνου, πριν ακόμα συμπληρώσει τρια έτη σπουδών, επιλέγει κατεύθυνση με βάση τις ετεροαναφορές και τις δημοσιεύσεις των καθηγητών του Τομέα. Επιλέγει με βάση τα ενδιαφέροντά του και με βάση το ποιός του κεντράρει το ενδιαφέρον στην αίθουσα και όσο διδάσκουν οι απόστολοι Παύλοι πεδία από την μια (2 μαθήματα), και Κυκλώματα, Ηλεκτρονικές κτλ (5+ μαθήματα) ΔΕΠ του τομέα ηλεκτρονικης από την άλλη.... προφανώς η κατεύθυνση των Ηλεκτρονικών αλλά και των Ενεργειακών θα έχει πλεονέκτημα.

Εν τέλει, θα καταλήξουμε να έχουμε ενιαία μαθήματα έως και το 9ο εξάμηνο. Αυτό είναι και το σωστό και συμφωνώ με την (τον?) Despoina από πάνω. Πρέπει να μπορείς να αιτιολογήσεις αφ'ενός τον εννιαίο χαρακτήρα του Διπλώματος που παρέχεις, αλλά και να δίνεις "χώρο" στις ιδιαίτερες κλίσεις του καθενός. Είναι αδιανόητο να βγαίνουν ΗΜΜΥ από ένα τμήμα που άλλα ξέρει ο ένας, άλλα ο άλλος και στο τέλος όλοι να έχουμε μαύρα μεσάνυχτα. Αυτό θα γίνει όχι μόνο γιατί φτάσαμε πλέον στο απροχώρητο, αλλά γιατί και οι εξελίξεις στον τρόπο λήψης της Άδειας ασκήσεως επαγγέλματος από το ΤΕΕ το επιβάλουν. Τέλος τα χαχα χουχα και οι εξετάσεις "πάνω στο αντικείμενο της Διπλωματικής". Και όταν οι απόφοιτοι του Τμήματος θα δίνουν 2,3 και 4 φορές για να πάρουν την άδεια, ενώ από άλλα τμήματα δεν θα έχουν πρόβλημα, εκεί θα φανεί ποιος την έχει μεγαλύτερη.
Θα σε παρακαλούσα να μην σπαταλάς το πολύτιμο ρεύμα και πόρους από αυτόν τον πλανήτη για να γραφεις αυτά που σκέφτεσαι.

Να κλέβεις ιδέες από ένα άτομο είναι κλοπή, να κλέβεις από πολλά...είναι έρευνα.

Πάτα εδώ
Άβαταρ μέλους
Giannis
Full Member
 
Δημοσιεύσεις: 182
Εγγραφή: 15 Ιαν 2008, 01:39
Τοποθεσία: Banana Republic
Φοιτητής ΗΜΜΥ: Ναι

Re: Ανισοκατανομή φοιτητών ανά κύκλο σπουδών

Δημοσίευσηαπό AtplPilot » 18 Μαρ 2009, 21:33

Συμφωνω με τον συνάδελφο γιάννη παραπάνω..το θέμα είναι ένα..καλο ειναι να εκφράζεις άποψη αλλα οταν ξέρεις οτι θα καταλήξει στον κουβα μερικών δημοσιουπαλληλησκων τοτε βάλε το κεφάλι μέσα και προσαρμόσου στα σημερινά δεδομένα ως έχουν.δεν νομίζω να ενδιαφερθεί κανένας καθηγητης/οργανα/Δ.Σ. να αλλάξουν τα ρότα,βάζοντας πιο ουσιαστικά μαθηματα στα μικροτέρα έτη και βγάζοντας 5 φυσικές και 15 μαθηματικά..Νομίζεις οτι τον νοιάζει?..Ας μην κρυβόμαστε..Ακολουθεί το σύστημα που ακολουθείς και συ..σπιτι-γραφείο-γραφειο-σπιτι..υπακούει στο τυφλο ανιαρο σύστημα που έχει συνηθίζει τόσα χρόνια..Ασε που μπορεί να χάσουν πολλοι τη δουλεία τους.

Μακαρι να αλλαζε κάτι γιατι προσωπικά θεωρώ τον τηλεπικοινωνιακό τον πιο ενδιαφέροντα τομέα..Αλλα αποτι φαίνεται οπως πολλοι αλλοι σαν κι μενα θα συνεχίσουν στην ενεργεια

Δικός σας
live to fly|fly to live
Άβαταρ μέλους
AtplPilot
Newbie
 
Δημοσιεύσεις: 42
Εγγραφή: 27 Ιαν 2009, 16:21
Τοποθεσία: 33000 ft

Re: Ανισοκατανομή φοιτητών ανά κύκλο σπουδών

Δημοσίευσηαπό JimMichael » 18 Μαρ 2009, 23:37

Ολοένα και περισσότεροι λοιπόν, ακόμα κι αν το μισούσαν στο παρελθόν, μπαίνουν πλέον στη λογική του: "υπόγραψε, πάρε χαρτί, φύγε, η δουλειά έγινε". Αλλά όταν εγώ έλεγα πως στην Ελλάδα όλοι κοιτάνε πώς θα ξεμπερδέψουν με μια δουλειά κι όχι πώς να την κάνουν σωστά, με λέγαν υπερβολικό... Το μόνο για το οποίο φταίω είναι το ότι δεν κάθισα ποτέ να το ερευνήσω γιατί γίνεται αυτό, πίστευα συνεχώς ότι απλά επιλέγουμε τα εύκολα, άσχετα αν μετά θα μας εισέλθει το αγγούρι στον πρωκτό. Αλλά δεν είναι έτσι ακριβώς. Η πραγματικότητα είναι ότι και το δύσκολο δρόμο να πάρεις, πάλι θα καταλήξεις να παίρνεις τον εύκολο. Όχι μόνο γιατί είμαστε φυγόπονοι σαν λαός, αλλά και γιατί είναι και "απάτητοι" οι δύσκολοι δρόμοι.

Πολλές φορές γινόμαστε καλοί σε κάτι που κάνουμε όταν έχουμε και κάποιον μέντορα. Είναι περίεργο που μάλλον ο μέντορας όλων των εδώ φοιτητών (ή της πλειοψηφίας τουλάχιστον για να μην αδικώ) είναι ένας συγκεκριμένος καθηγητής, του οποίου το όνομα δε θέλω να το αναφέρω γιατί όλοι ξέρουν ποιον εννοώ και ποιους δεν εννοώ αλλά δε θέλω να πληγώσω αισθήματα; Ξαφνικά δεν υπάρχει ποικιλία δηλαδή στον τρόπο σκέψης μας και στα ενδιαφέροντά μας; Ή μήπως κανείς άλλος δεν προκαλεί κανενός είδους εμπιστοσύνη, έμπνευση, διάθεση για αυτό που κάνει; Και χίλια δυο άλλα χαρακτηριστικά που θα μπορούσαν να μας κάνουν κι εμάς να θέλουμε να νιώθουμε έτσι.

AtplPilot έγραψε:Ακολουθεί το σύστημα που ακολουθείς και συ..σπιτι-γραφείο-γραφειο-σπιτι..υπακούει στο τυφλο ανιαρο σύστημα που έχει συνηθίζει τόσα χρόνια..

Πόσο αληθινό και ευδιάκριτο κάτι τέτοιο. Μέχρι και τα θέματα που βάζουν στις εξεταστικές είναι ίδια. Ουπς, ναι δεν έπρεπε να το πω αυτό γιατί θα με κατηγορήσουν όλοι οι φοιτητές ότι τους κλείνω τον εύκολο δρόμο. Ναι εμένα περίμεναν να το καταλάβουν. Το ότι βρίσκονται στο ίδιο συρτάρι - σκληρό δίσκο εδώ και 10 χρόνια δε μαρτυράει τίποτα. Περιμένουν την θεία επιφοίτηση ενός φοιτητή συνειδητοποιημένου για να το συνειδητοποιήσουν ότι γίνεται. Και φυσικά εκεί αντιδρούν μετά όλοι κατά αρμάδες γιατί ξεβολεύτηκαν. Και έχουν και δίκιο, τραγικό ε; Έχουν δίκιο γιατί θα πρέπει να παρακολουθήσουν πλέον από την αρχή τις (ο θεός να τις κάνει) διαλέξεις που εδώ και 10 χρόνια κανείς δεν καταλαβαίνει, κι όταν δεν καταλαβαίνει και ρωτήσει του απαντούνται ατάκες που υπάρχουν στο "ατάκες από την καθημερινότητα του duth" θέμα... Οπότε εφησυχάζονται με τα ίδια θέματα κάθε χρόνο, γιατί έτσι και οι δυο είναι ευχαριστημένοι. Οι φοιτητές βέβαια μόνο προσωρινά ευχαριστημένοι, γιατί αργότερα συμβαίνει αυτό που μας είπε ένας άλλος εξίσου αξιοσέβαστος καθηγητής (λέκτορας, επίκουρος, αναπληρωτής, κανονικός - ποτέ δεν κατάλαβα γιατί πρέπει να ξεχωρίζουν αυτά αφού όλοι θα μας διδάξουν εν τέλει κάποιο μάθημα): "τα βιβλία που θα ανοίξετε μόλις τελειώσετε από εδώ είναι τα βιβλία που πήρατε από εδώ γιατί δεν τα διαβάσατε καλά και μετά θα πάτε σε καινούρια".

Και όλα αυτά θα μπουν από τη μία και θα βγουν από την άλλη...
Θα εξακολουθούμε να αλλάζουμε κτίρια, ντουλαπάκια, τρόπους λήψεις συγγραμμάτων, κύκλους σπουδών χωρίς ποτέ να ασχοληθούμε με το να φέρουμε καλύτερες διαφάνειες για το μάθημα, περισσότερη μεταδοτικότητα στους καθηγητές, περισσότερο ενδιαφέρον από τους καθηγητές για να φέρει ενδιαφέρον και στους φοιτητές και ένα σωρό τέτοια "ανούσια" πράγματα που "δε" θα κάνουν την τριτοβάθμια εκπαίδευση καλύτερη...

Ας συνεχίσουν λοιπόν οι καθηγητές να τσακώνονται μεταξύ τους κι εμείς να αντιγράφουμε μια ζωή από "σκονάκια"/ από το διπλανό μας / από τις σημειώσεις που παπαγαλίσαμε για να γράψουμε το στάνταρ θέμα και ο κόσμος θα συνεχίσει να γυρίζει...

Θα μπορούσα να το παίξω "σταυροφόρος", αλλά είναι μια λύση που περιορίζεται στους θρήσκους, ένας αθεϊστής για παράδειγμα δεν έχει ελπίδες...
Φίλοι και χρήμα, νερό και λάδι.
Άβαταρ μέλους
JimMichael
Hero Member
 
Δημοσιεύσεις: 833
Εγγραφή: 12 Ιαν 2008, 00:20
Τοποθεσία: Athens
Φοιτητής ΗΜΜΥ: Όχι

Re: Ανισοκατανομή φοιτητών ανά κύκλο σπουδών

Δημοσίευσηαπό ckoukou » 19 Μαρ 2009, 08:56

JimMichael έγραψε: Ας συνεχίσουν λοιπόν οι καθηγητές να τσακώνονται μεταξύ τους κι εμείς να αντιγράφουμε μια ζωή από "σκονάκια"/ από το διπλανό μας / από τις σημειώσεις που παπαγαλίσαμε για να γράψουμε το στάνταρ θέμα και ο κόσμος θα συνεχίσει να γυρίζει...



Οι καθηγητές "τσακώνονται μεταξύ" τους διότι υπάρχουν μεταξύ τους κάποιοι οι οποίοι παρόλο που έφτασαν στη βαθμίδα του Καθηγητή είναι μπουνταλάδες. Τόσο μπουνταλάδες και ανεπαρκείς που δεν μπορούν να συναισθανθούν τη μετριότητά τους και αναλίσκονται να μετρούν ετεροαναφορές για να αυτοεπιβεβαιωθούν. Προσφιλής τους έκφραση: "Γυναίκα, και άλλη ετεροαναφορά στο paper για ... την ηλεκτροφόρα κουνουπιέρα". Θεωρούν δε ότι θα έπρεπε να είχαν τα πράγματα στα χέρια τους.... για να μας σώσουν. Κάποιοι από αυτούς μάλιστα σε γνωστικά αντικείμενα που η σχέση τους με αυτό που θέλατε να σπουδάσετε είναι αμελητέα.
Πως όμως να αντιμετωπιστεί ο μπουνταλάς, βαθμίδας Καθηγητή, όταν η πλειοψηφία των υπολοίπων λογαριάζει την ψήφο του σε ενδεχόμενη εξέλιξη;
Κατά την άποψή μου οι ευθύνες ιεραρχούνται ως εξής:
1. Φταίνε αυτοί που χρησιμοποίησαν δύο μέτρα και δύο σταθμά και επέτρεψαν σε μπουνταλάδες να γίνουν Καθηγητές.
2. Φταίνε οι μπουνταλάδες που δεν συναισθάνονται τη μετριότητά τους
3. Φταίνε οι κατώτεροι που από υπολογισμό των προσωπικών τους συμφερόντων μένουν άλαλοι.
4. Φταίνε αυτοί που τηλεφωνούν σε συναδέλφους τους να περάσουν κάποιους γνωστούς τους, φταίνε αυτοί που θεωρούν ότι τα δικά τους παιδιά (ή τα παιδιά των γραμματέων τους κλπ) πρέπει να έχουν ειδική μεταχείριση, έως και να γίνονται και καθηγητές. Φταίνε και αυτοί που υποκύπτουν σε τέτοιες πιέσεις.
5. Φταίω και εγώ που πιστεύω ότι γράφοντας αυτά θα γίνουν αντιληπτά .... Φταίω ίσως και σε πολλά αλλά, αλλά αυτά θα μου τα πείτε εσείς.

Παρακαλώ το διαχειριστή να μη σβήσει αυτό το μήνυμα. Δεν θα υπάρξει παρεξήγηση από κανένα μπουνταλά, επειδή ακριβώς δεν θα αναγνωρίσει τον εαυτό του.
(Ξέχασα να πω ότι φταίνε και αυτοί που βάζουν ετεροαναφορές σε μπουνταλάδες. Αν θυμηθώ και άλλα, θα επανέλθω).
ckoukou
 

[The Skin Game]

Δημοσίευσηαπό pez » 19 Μαρ 2009, 14:59

"Οι φοιτητές θεωρούνται ενήλικοι ως προς τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους προς το Α.Ε.Ι." Ν1268/1982/Α29/Π11
pez
 

Re: Ανισοκατανομή φοιτητών ανά κύκλο σπουδών

Δημοσίευσηαπό spirosk » 19 Μαρ 2009, 18:01

Η ανισοκατανομή φοιτητών στους κύκλους σπουδών είναι ένα φαινόμενο αρκετά λυπηρό.
Το ότι μόνο το 1,8% των φοιτητών έχει επιλέξει τον Τηλεπικοινωνιακό κύκλο, θα πρέπει να προβληματίσει τους υπευθύνους και να βρούνε άμεση λύση.
Σαν πρώτο βήμα, προτείνω να γίνει κάποια έρευνα για τους λόγους επιλογής. Από εκεί θα προκύψουν και τα πρώτα συμπεράσματα.
spirosk
Jr. Member
 
Δημοσιεύσεις: 66
Εγγραφή: 06 Μαρ 2008, 17:19
Τοποθεσία: Athens-Xanthi

Re: Ανισοκατανομή φοιτητών ανά κύκλο σπουδών

Δημοσίευσηαπό Bombastic » 19 Μαρ 2009, 18:30

+1 στον pez
Έχει δίκιο, τι να λέμε τώρα που βάλαμε τα χεράκια μας και βγάλαμε τα ματάκια μας επιτρέποντας ένα σωρό αυθαιρεσίες από νομότυπους "μπουνταλάδες".
Τώρα Ηθελέστα και Παθέστα.
Bombastic
Jr. Member
 
Δημοσιεύσεις: 73
Εγγραφή: 03 Φεβ 2008, 17:36
Φοιτητής ΗΜΜΥ: Ναι

Re: Ανισοκατανομή φοιτητών ανά κύκλο σπουδών

Δημοσίευσηαπό Mr Q » 20 Μαρ 2009, 01:18

Το πρόβλημα όπως πολύ σωστά εντοπίζει ο ckoukou στηρίζεται σε θεμελιακές δομές του κοινωνικού μας συστήματος και κατ'επέκταση του
συστήματος οργάνωσης των πανεπιστημίων πλην όμως ότι και ένας μεγάλος παράγοντας που ωθεί στην επιλογή τομέα είναι και ο παράγοντας της μάζας-μόδας,π.χ. όταν είχαν πρωτοέρθει στην αγορά τα κινητά ο τομέας των Τηλέπ. έβριθε από ζωή,τώρα που όλοι μιλάνε για ενέργεια τρέχουν όλοι εκεί,μόνο ο ηλεκτρονικός τομέας κρατάει σταθερή ρώτα.Αρκετοί πάντως πιστεύω επέλεξαν τομέα με βάση τα μαθήματα που τους ενδιαφέρουν διότι τα άλλα περί δυσκολίας είναι υποκειμενικά,το θέμα είναι τι αρέσει στον καθένα,π.χ. στον ενεργειακό τομέα υπάρχουν 6-7 μαθήματα που πρέπει να περάσεις και θεωρία και ασκήσεις ξεχωριστά,χωρίς να συμψηφίζεται ο βαθμός για να περάσεις το μάθημα,που από μόνο του αποτελεί παράγοντα δυσκολίας και κανείς δεν το αναφέρει παρά το βλέπει όταν πάει εκεί.
Τώρα για να αλλάξει κάτι,πρέπει κάποιος(βλέπε διαφήμιση ΥΠΕΧΩΔΕ) να κάνει κάποια αναφορά στο τμήμα,που πιστεύω ότι έχει συνεδρίαση κάθε Τρίτη αλλά αφού εδώ και 3 χρόνια(1 που έχει εντοπιστεί το πρόβλημα και 2 που υπάρχει) δεν έχει γίνει τίποτα πώς να αλλάξει εκ των υστέρων;Κατά τη γνώμη μου όμως η ελπίδα πεθαίνει τελευταία και πιστεύω πως η υιοθέτηση ενός νέου προγράμματος σπουδών με τη χρήση κατευθύνσεων και ροών όπως έχει το αντίστοιχο τμήμα ηλεκτρολόγων στο ΕΜΠ όπου ο καθένας θα επιλέγει αυτό που πραγματικά θέλει έστω σε ποσοστό 80%,καθώς δεν θα επηρεάζεται από φημολογίες και γνώμες,θα επαναφέρει την ομαλότητα στους τομείς.
Υ.Γ.Πάντως και τα αντίστοιχα τμήματα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα αλλα δεν ξέρω αν είναι στον ίδιο βαθμό.Γιατί δεν οργανώνετε μια διατμηματική αντιμετώπιση της τηλεπικοινωνικής <κρίσης>; ;D
Mr Q
Jr. Member
 
Δημοσιεύσεις: 76
Εγγραφή: 22 Απρ 2008, 19:40

[The Skin Game]

Δημοσίευσηαπό pez » 20 Μαρ 2009, 16:24

Chuang Tzu : "You cannot speak of ocean to a well-frog" - Πέτρος Ζιμουρτόπουλος
pez
 

Re: Ανισοκατανομή φοιτητών ανά κύκλο σπουδών

Δημοσίευσηαπό ckoukou » 20 Μαρ 2009, 17:26

αααα....! Της HOL είσαι κι συ.
ckoukou
 

Re: Ανισοκατανομή φοιτητών ανά κύκλο σπουδών

Δημοσίευσηαπό gkyriac » 20 Μαρ 2009, 18:00

Γεια σας.
Κατα τη γνώμη μου είναι απαραίτητη η
"Εκπόνηση Διπλωματικής Εργασίας σε αντικείμενο της επιλεχθείσας κατεύθυνσης-Κύκλου"
και επιτρέψτε μου να το εξηγήσω.
Είναι γενικά αποδεκτό ότι βασικό χαρακτηριστικό της εξειδίκευσης αποτελεί η Διπλωματική Εργασία. Σ’ αυτό μάλιστα στηρίζουν και οι Πολυτεχνικές Σχολές το αίτημά τους για ισοτιμία του Διπλώματος με Master. Επιπλέον, για να έχει νόημα η εξειδίκευση θα πρέπει η Διπλωματική Εργασία (Δ.Ε.) να έχει θέμα που να εμπίπτει στο αντικείμενο του κύκλου που επέλεξε ο φοιτητής. Δηλαδή, στα πλαίσια της Δ.Ε. πρέπει να αξιοποιούνται οι γνώσεις που απέκτησε στα μαθήματα ειδίκευσης. Διαφορετικά η όλη ιδέα της εξειδίκευσης καταρρέει. Φυσικά, υπάρχει το αντεπιχείρημα της “ίσης κατανομής διδακτικού φόρτου”, το οποίο είναι μεν λογικό αλλά δυστυχώς ανεδαφικό κυρίως επειδή καταργεί την εξειδίκευση. Γιατί; Ουσιαστικά οι μόνοι καθηγητές που μπορούν να προσαρμόσουν θέματα Δ.Ε. στο αντικείμενο της κατεύθυνσης (κύκλου) με τους πολλούς φοιτητές είναι όσοι διδάσκουν γενικά μαθήματα ή μαθήματα υποδομής.
Επιπλέον, η επιλογή της κατεύθυνσης (κύκλου) σπουδών από τους φοιτητές τα δύο τελευταία χρόνια οδηγούν το Τμήμα σε μια δυσλειτουργία, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε υποβάθμιση της παρεχόμενης ειδίκευσης.
Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω καταλήγει κανείς στο συμπέρασμα ότι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος διατήρησης ενός καλού επιπέδου παρεχόμενης προπτυχιακής εκπαίδευσης και ταυτόχρονα αποφυγής δυσλειτουργιών του τμήματος είναι η θέσπιση του κανόνα : “Εκπόνηση Διπλωματικής Εργασίας στο αντικείμενο της Κατεύθυνσης (Κύκλου) Σπουδών που έχει επιλέξει ο κάθε φοιτητής”.
Η ανωτέρω πρόβλεψη αναμένεται να δημιουργήσει μια μικρή δυσλειτουργία όσον αφορά τις Διπλωματικές Εργασίες (Δ.Ε.) που εκπονούνται υπό την επίβλεψη Καθηγητών του Τομέα Φυσικής & Εφαρμοσμένων Μαθηματικών. Αυτό θεωρώ ότι λύνεται εύκολα αν τα αντίστοιχα θέματα Δ.Ε. συνοδευόμενα από σχετική περιγραφή καθορίζονται σε συνεννόηση με κάποιο μέλος ΔΕΠ τεχνολογικού τομέα στον οποίο και θα υποβάλλονται προς έγκριση.
Η εκπόνηση Δ.Ε. στο αντικείμενο της κατεύθυνσης παρέχει τα απαιτούμενα επιχειρήματα και τα εχέγγυα που χρειάζεται το Τμήμα ώστε να θεωρήσει το παρεχόμενο “Δίπλωμα Ηλεκτρολόγου Μηχανικού & Μηχανικού Υπολογιστών” ως ισοδύναμο με Master. Ταυτόχρονα, το Τμήμα θα πρέπει να υποβάλλει σχετικό αίτημα “Αναγνώρισης του Διπλώματος ως ισοδύναμο με Master” στο Υπουργείο Παιδείας μέσω της Πρυτανείας του Δ.Π.Θ. Μάλιστα, η ενέργεια αυτή πρέπει να γίνει σε συνεννόηση και συντονισμό με τα υπόλοιπα Τμήματα της Πολυτεχνικής Σχολής.

Σας χαιρετώ,
Γ. Κυριακού
gkyriac
Newbie
 
Δημοσιεύσεις: 2
Εγγραφή: 05 Μαρ 2008, 10:05

Re: Ανισοκατανομή φοιτητών ανά κύκλο σπουδών

Δημοσίευσηαπό megatron » 20 Μαρ 2009, 18:29

gkyriac έγραψε:Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω καταλήγει κανείς στο συμπέρασμα ότι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος διατήρησης ενός καλού επιπέδου παρεχόμενης προπτυχιακής εκπαίδευσης και ταυτόχρονα αποφυγής δυσλειτουργιών του τμήματος είναι η θέσπιση του κανόνα : “Εκπόνηση Διπλωματικής Εργασίας στο αντικείμενο της Κατεύθυνσης (Κύκλου) Σπουδών που έχει επιλέξει ο κάθε φοιτητής”.


Γιατί όμως αυτό κύριε Κυριακού? Αν δηλαδή κάποιος έχει επιλέξει τον τομέα του Ενεργειακού ΗΜΜΥ, τότε σύμφωνα με την παραπάνω πρότασή σας, δεν επιτρέπεται να πάρει Διπλωματική Εργασία σε κάποιον καθηγητή του τομέα των Τηλεπικοινωνιών? Ας πούμε για παράδειγμα, αν κάποιος είναι Ενεργειακός, και στο 9ο Εξάμηνο σπουδών πάρει το μάθημα επιλογής "Βιοατρική Τεχνολογία" που ανήκει στον Τομέα των Τηλεπικοινωνιών και το διδάσκει ο κ.Ρήγας, και επιθυμεί να κάνει Διπλωματική Εργασία πάνω σε αυτόν τον τομέα με αυτόν τον καθηγητή, τότε σύμφωνα με τα παραπάνω λεγόμενά σας, αυτό δεν επιτρέπεται?? Τι γίνεται σε αυτήν την περίπτωση?

(Το παραπάνω παράδειγμά μου, με αναφορά στον τομέα, στο μάθημα και στον καθηγητή, είναι απλά τυχαίο ;) )
Άβαταρ μέλους
megatron
Hero Member
 
Δημοσιεύσεις: 979
Εγγραφή: 08 Απρ 2008, 17:46
Φοιτητής ΗΜΜΥ: Όχι

Re: Ανισοκατανομή φοιτητών ανά κύκλο σπουδών

Δημοσίευσηαπό axristos » 20 Μαρ 2009, 19:29

αυτο ειναι το θεμα.το οτι το μαθημα είναι επιλεγομενο.για να παρεις δηλαδη μια ιδεα και απο κάτι αλλο.δε σημαινει οτι εχεις ειδικευτει σε κάτι η οτι εχεις τις γνώσεις για να κανεις διπλωματική σαυτο το αντικείμενο.οχι πως δεν κατορθώνεται απλα αυτο το πράγμα προτεινει να σταματήσει ο κ.Κυριακου.αν θεωρήσεις ομως οτι η διπλωματική γινεται σαν μια τελική εργασία με στοχο να <<δημιουργήσεις>> κατι με οσα εμαθες η οπως στο τελος ενος μεταπτυχιακού και οχι σα μια ασχετη εργασια που πρεπει να κανεις για να τελειώσεις τη σχολή τοτε φαίνεται πιο λογικό να είναι σε αντικείμενο του τομέα σου.
axristos
Full Member
 
Δημοσιεύσεις: 143
Εγγραφή: 15 Ιαν 2008, 22:46

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 239 επισκέπτες

cron