Ανισοκατανομή φοιτητών ανά κύκλο σπουδών

Θέματα που αφορούν το τμήμα των Η.Μ.Μ.Υ.

Ανισοκατανομή φοιτητών ανά κύκλο σπουδών

Δημοσίευσηαπό papamark » 17 Μαρ 2009, 15:55

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Γραμματείας, οι φοιτητές του 3ου έτους επέλεξαν ως ακολούθως τους κύκλους σπουδών τους:

Ενεργειακός Κύκλος 62

Ηλεκτρονικός Κύκλος 48

Τηλεπικοινωνιακός Κύκλος 2

Επειδή είναι φανερή η ανισοκατανομή των φοιτητών ανά κύκλο σπουδών, πραγματικά θα ήταν χρήσιμο να διατυπωθούν απόψεις για το τι φταίει και πώς αυτό μπορεί να διορθωθεί.

Ν. Παπαμάρκος
Καθηγητής Δ.Π.Θ.
Τελευταία επεξεργασία από JimMichael και 17 Μαρ 2009, 16:40, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Αιτία: Μεταφορά στο κατάλληλο board.
papamark
Newbie
 
Δημοσιεύσεις: 37
Εγγραφή: 15 Ιαν 2008, 17:15

Re: Ανισοκατανομή φοιτητών ανά κύκλο σπουδών

Δημοσίευσηαπό LoVaBiLL » 17 Μαρ 2009, 16:18

Το πρώτο πρώτο που μου έρχεται στο μυαλό είναι αυτό που άκουγα από το 2003:
Οι τηλεπ είναι ζόρικοι, οι ενεργειακοί είναι εύκολοι και οι ηλεκτρονικοί είναι για τα γούστα.
Με άλλα λόγια: επίπεδο δυσκολίας. "γιατί να σκάσω για να ορκιστώ; ίδιο χαρτί είναι και των τριών.θα πάρω το εύκολο."
Νομίζω πως είναι άψογος λόγος. Στο κάτω κάτω, και ενεργειακός άμα πας, όλο και κανα τηλεπ Ι και τίποτα επιλογής θα πάρεις για επικοινωνίες.Τις διαβάζεις και μόνος σου μετά! Με την ησυχία σου...με το χαρτί σε κορνίζα...

Εγω ηλεκτρονικός είμαι, αλλά έχει γούστο το τμήμα. υπάρχει ενδιαφέρον. και η δυσκολία είναι μέτρια και αυτό συζητήσιμο γιατί άμα σου αρέσει αυτό που κάνεις, τότε δεν έχει δυσκολία.

Πάω στοίχημα οι μισοί που πήγαν ενεργειακοί/ηλεκτρονικοί το έκαναν για το κριτήριο της δυσκολίας/ευκολίας. Ίσως κάποιοι να ήθελαν και τηλέπ αλλά το σκέφτηκαν δύο φορές.

Αν και θα ήθελα να μου πείτε αν τα ισχυος 2 και κάτι άλλα π@λουκι@ που έχετε τι σόι εύκολα είναι... Για την ακρίβεια, κύριε papamark, θα έλεγα να το βλέπατε στατιστικά. Ποσοστιαία δείτε αποτελέσματα στους τομείς.Αν υπάρχει κάποιος που μπορεί να μπει στις βαθμολογίες και να το κάνει... Για να δούμε αν όντως αυτό που λέω είναι μύθος ή πραγματικότητα;....
Άβαταρ μέλους
LoVaBiLL
Hero Member
 
Δημοσιεύσεις: 804
Εγγραφή: 16 Ιαν 2008, 01:18

Re: Ανισοκατανομή φοιτητών ανά κύκλο σπουδών

Δημοσίευσηαπό Napis » 17 Μαρ 2009, 17:15

"Άμα στέλνουν στο debate Σαφηγιάννη κ Κυριακού τι περιμένετε???" (πλάκα κάνω)
Σε αυτά που αναφέρεις LoVaBiLL να προσθέσω κ την επαγγελματική αποκατάσταση. Δλδ εννοώ πως ηλεκτρονικοί κ τηλεπικοινωνιακοί βγαίνουν κ από άλλες παρεμφερείς σχολές (πληροφορικής, τηλεπικοινωνιών κ δικτύων, ηλεκτρονικοί μηχανικοί κτλ) ενώ ενεργειακοί μόνο όσο ειναι ηλεκτρολόγοι μηχανικοί. Έτσι ο ανταγωνισμός για αυτούς θα είναι μικρότερος. Δλδ στρέφονται προς κατευθύνσεις όπου θα έχουν έχουν περισσότερες προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστασης. Επιπλέον, ακούμε συνέχεια για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, φωτοβολταικά πάρκα κ για ποσοστά ενέργειας που θα προκύπτουν από εναλλακτικές μορφές ενέργειας όπως προβλέπουν ευρωπαικοί κανονισμοί.
Επιπλέον, για τους τηλεπικοινωνιακούς πολλοί σκέφτονται ότι όλες οι επικοινωνίες τείνουν να γίνουν διαδικτυακές κ ίσως αυτός είναι ένας ακόμα λόγος μείωσης των τηλεπικοινωνιακών.
Δεν θα πω αν τα παραπάνω είναι φούσκες, αν έχουν σωστές ή λανθασμένες βάσεις (γτ είναι άλλο θέμα) πάντως θέτουν προβληματισμούς σε όσους επιλέγουν τομέα κ τα έχω ακούσει αρκετές φορές.
Όσον αφορά τα μαθήματα, ως Ηλεκτρονικός, θα πω πως είναι καθαρά υποκειμενικό θέμα, πάντως θεωρώ τα μαθήματα του ηλεκτρονικού τομέα ευκολότερα των άλλων τομέων.
Πάντως η ανισοκατανομή μόνο προβλήματα δημιουργεί και ένα από αυτά θα είναι κ οι διπλωματικές.
Αναρωτιέμαι τι θα γίνει αν του χρόνου δεν επιλέξει κανείς τηλεπικοινωνιακό κύκλο σπουδών...
Napis
Jr. Member
 
Δημοσιεύσεις: 57
Εγγραφή: 15 Ιαν 2008, 16:45

Re: Ανισοκατανομή φοιτητών ανά κύκλο σπουδών

Δημοσίευσηαπό macJohn » 17 Μαρ 2009, 17:27

1) Οι φήμες που κυκλοφορούν ότι οι Τηλέπ είναι δύσκολοι και οι Ενεργειακοί είναι εύκολοι.
2) Η εσωτερική διαμάχη του Τμήματος με συγκεκριμένο μέλος ΔΕΠ του τομέα των Τηλέπ, με θύματα τους ίδιους τους φοιτητές των Τηλέπ, είχε σαν αποτέλεσμα να δυσφημιστεί κι'άλλο η Κατεύθυνση.
3) Η αγορά εργασίας, που "δυστυχώς" θέλει του Μηχανικους να ξέρουν να κάνουν "μόνο" Η/Μ μελέτες.
4) Η αδυναμία των φοιτητών να περάσει/καταλάβει τα μαθήματα των ΗΜΠ1 & ΗΜΠ2(που είναι και η βάση για τη συνέχεια) στην ώρα τους.

Πάντως οι καθηγητές των τηλέπ, όσοι ενδιαφέρονται πραγματικά, πρέπει να καλέσουν όλους τους φοιτητές σε μία συνάντηση για να τα συζητήσουν από κοντά.
Άβαταρ μέλους
macJohn
Hero Member
 
Δημοσιεύσεις: 568
Εγγραφή: 09 Ιαν 2008, 23:52
Τοποθεσία: Cambridge, MA, U.S.A.
Φοιτητής ΗΜΜΥ: Ναι

Re: Ανισοκατανομή φοιτητών ανά κύκλο σπουδών

Δημοσίευσηαπό Stokos » 17 Μαρ 2009, 19:17

papamark έγραψε:Σύμφωνα με τα στοιχεία της Γραμματείας, οι φοιτητές του 3ου έτους επέλεξαν ως ακολούθως τους κύκλους σπουδών τους:

Ενεργειακός Κύκλος 62

Ηλεκτρονικός Κύκλος 48

Τηλεπικοινωνιακός Κύκλος 2

Επειδή είναι φανερή η ανισοκατανομή των φοιτητών ανά κύκλο σπουδών, πραγματικά θα ήταν χρήσιμο να διατυπωθούν απόψεις για το τι φταίει και πώς αυτό μπορεί να διορθωθεί.

Ν. Παπαμάρκος
Καθηγητής Δ.Π.Θ.

Να θέσω και εγώ μια άλλη παράμετρο μιας και το θέμα "δυσκολίας" τέθηκε ήδη. Όταν σας είχα ρωτήσει κ.Παπαμάρκο ποια είναι η γνώμη σας για τους κύκλους σπουδών μου είχατε πει επί λέξη ότι "ο ηλεκτρονικός κύκλος έχει καλύτερους καθηγητές" και όταν σας ρώτησα να μου διευκρινίσετε το "καλύτερους" μου είπατε από άποψη δημοσιεύσεων/επιστημονικού έργου κ.τ.λ., το οποίο είναι ένα αντικειμενικό τεκμήριο και δε μπορώ να το αμφισβητήσω. Αν και εγώ είχα ήδη αποφασίσει το κύκλο σπουδών που θα επιλέξω αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει σημαντικό κίνητρο για έναν αναποφάσιστο να επιλέξει τον εν λόγω τομέα.
Γενικά επειδή μίλησα με αρκετούς καθηγητές παρατήρησα μια τάση του "αν δε παινέψουμε το σπίτι μας, θα πέσει να μας πλακώσει", ο καθένας αντίστοιχα για το τομέα του. Εκεί που θέλω να καταλήξω είναι ότι και εσείς, οι καθηγητές, παίζεται σημαντικό ρόλο επιρροής στους φοιτητές εκτός από το "τι ακούγεται" από άλλους προπτυχιακούς και μη φοιτητές σχετικά με τη "δυσκολία".
Κατά τη γνώμη μου αντικειμενική ενημέρωση για τους κύκλους σπουδών δεν είναι κανένας σε θέση να δώσει. Ο φοιτητής πρέπει να δει τα μαθήματα του κάθε κύκλου σπουδών και να αποφασίσει πλέον τι θέλει να κάνει στη ζωή του. Δυστυχώς ("στην Ελλάδα ζούμε") και οι περισσότεροι διαλέγουν το "εύκολο" για "να πάρουμε ένα χαρτί να τελειώνουμε".

---

macJohn έγραψε:1) Οι φήμες που κυκλοφορούν ότι οι Τηλέπ είναι δύσκολοι και οι Ενεργειακοί είναι εύκολοι.

"Δύσκολο" είναι ότι δεν έχεις κάτσει να διαβάσεις ή για την ακρίβεια μελετήσεις. Μιλάω για προπτυχιακό επίπεδο πάντα.

macJohn έγραψε:4) Η αδυναμία των φοιτητών να περάσει/καταλάβει τα μαθήματα των ΗΜΠ1 & ΗΜΠ2(που είναι και η βάση για τη συνέχεια) στην ώρα τους.

Συμφωνώ και επαυξάνω. Το διδακτικό προσωπικό κατά τη γνώμη μου δυστυχώς δεν είναι ικανοποιητικό.
Τελευταία επεξεργασία από Stokos και 17 Μαρ 2009, 20:05, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Stokos
 

Re: Ανισοκατανομή φοιτητών ανά κύκλο σπουδών

Δημοσίευσηαπό capa » 17 Μαρ 2009, 19:38

Καταρχήν ξεκαθαρίζω ότι με το post μου θα θίξω ίσως και με άσχημο αλλά αληθινό τρόπο καθηγητή. Αν θεωρηθεί ότι πρέπει να κοπώ ας γίνει έτσι, απλά για σοβαρά θέματα δεν πιστεύω πως πρέπει να κρήβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας αλλά να μιλάμε χωρίς υπονούμενα.

Παρόμοια αν και οχι τόσο τραγικα τα πράγματα είναι και στο έτος μου (είμαι στο τέταρτο)
8 τηλέπ που γίναν 9 στην πορεία
47 νομίζω ενεργειακοί
35 ηλεκτρονικοί

Το θέμα για εμένα έχει δύο σκέλη
α)γιατί είναι τόσοι λίγοι οι τηλεπ
β)επιλογή ανάμεσα σε ενέργεια και ηλεκτρονικούς

Για το πρώτο θέμα για εμένα η απάντηση είναι μία. Η φήμη αλλά δυστυχώς και η πραγματικότητα είναι ότι υπάρχει πολλή μεγάλη δυσκολία στην συγκεκριμένη κατεύθυνση η οποία χειροτερεύει ακόμα περισσότερο από την ύπαρξη σου κ.Ζιμουρτόπουλου ο οποίος έχει κάνει τα μαθήματα του αφάνταστα δύσκολα και μη αξιοκρατικά στο τρόπο εξέτασης τους.
Υπήρξαν περιπτώσεις αριστευσάντων φοιτητών οι οποίοι πέρναν και υποτροφίες και αριστεία οι οποίοι αναγκάστηκαν να το δώσουν το μάθημα τρεις φορές ενώ άλλοι που το διαβάζαν τέλεια ,το λιώναν το μάθημα, γράφαν εξάισια και ο καθηγητής τους έκοβε για τους δικούς του λόγους, και δεν τους άφηνε να δουν και το γραπτό τους επιπλέον. Και μην μου πει κανείς εξυπνάκιας οτι δεν θα έιχαν διαβάσει καλά γιατί δεν γίνεται να περνάς με την πρώτη και με βαθμό όλα τα μαθήματα και να κόβεσαι συνεχως σε ένα μάθημα.
Έπειτα ο συγκεκριμένος καθηγητής έχει κόψει 19 φοιτητές σε μια εξέταση όταν έιχαν δώσει το μάθημα 19 .Αυτά τα αληθινά και καθόλου υπερβολικά ,δυστυχώς γεγονότα, νομίζω ότι αυτά μας βοηθούν να καταλάβουμε γιατί υπάρχουν φέτος δύο μόνο γενναίοι τηλέπ, ίσως βέβαια να μην και να έχουν και άγνοια κινδύνου. Τέλος ο τρόπος που αντιμετωπίζει ο συγκεκριμένος καθηγητής το κάθε τι έιναι παράλογος και μη συζητήσημος, εδώ έχει ταράξει το τμήμα σε μυνήσεις τί να λέμε.
Επίσης δεν είναι μόνο αυτό το πρόβλημα αλλά είναι και ότι οι απαιτήσεις [πολλών άλλων καθηγητών στους τηλέπ είναι πολύ μεγάλες, και ντάξει ήρθαμε στο πανεπιστήμιο και για να ασχοληθούμε με τα μαθήματα αλλά να κάνουμε και άλλα πράγματα. Ε οι τηλέπ που θέλουν να τελειώσουν στην ώρα τους δεν μπορούν να κάνουν και πολλά άλλα πράγματα. Έπειτα υπάρχουν και καποιοι άλλοι λόγοι που αναφέρει σωστά και ο macJohn "
4) Η αδυναμία των φοιτητών να περάσει/καταλάβει τα μαθήματα των ΗΜΠ1 & ΗΜΠ2(που είναι και η βάση για τη συνέχεια) στην ώρα τους."

Ύστερα για την επιλογή ενέργεια ή ηλεκτρονικός πλέον έχουν ισοσταθμιστεί περίπου αυτοί που διαλέγουν την μία από την άλλη κατεύθυνση. Αλλά ίσως στην ενέργεια είναι πιο εύκολα αν θες απλά να περάσεις τα μαθήματα και πιο δύσκολα αν θες να ασχοληθείς πιο πολύ. Πάντως υπάρχει η φήμη ότι στην ενέργεια είναι πολύ εύκολα τα μαθήματα ,κάτι που δυστυχώς δεν ισχύει.

Απλά ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ είναι για μένα οι μόνο δύο τηλέπ. Ας ψαχτούν οι καθηγητές να βρουν και αυτοί τι φταίει .

ΥΓ Για την κατανόηση ή μη των ΗΜΘ 1 και ΗΜΘ 2 δεν νομίζω ότι ευθύνεται το διδακτικό προσωπικό ,απλά το αντικείμενο έιναι πολύ δύσκολο και στο δεύτερο έτος υπάρχουν πολλά και δύσκολα μαθήματα και δεν είναι εύκολο να διαθέσειςπολύ χρόνο ώστε να ασχοληθείς πολύ σοβαρά με τα Πεδία

Συγγνώμη για το μέγεθος του post μου

------------------------------------------------
Οι απρεπείς εκφράσεις δεν αποδίδουν καλύτερα το νόημα των απλών εκφράσεων. Αποτελεί κανόνα απαράβατο ο σεβασμός των υπολοίπων μελών και ακολουθούν κυρώσεις.
JimMichael

------------------------------------------------
capa
Newbie
 
Δημοσιεύσεις: 27
Εγγραφή: 01 Φεβ 2009, 22:07

Re: Ανισοκατανομή φοιτητών ανά κύκλο σπουδών

Δημοσίευσηαπό tstolt » 17 Μαρ 2009, 19:41

1) Θα συμφωνήσω με το macjohn αν και πιστεύω ότι η αγορά εργασίας δεν απασχολεί την πλειοψηφία από το 3ο έτος
2) Τα πεδία σε κάθε σχολή απ' ότι ξέρω θεωρούνται δύσκολο μάθημα. Δε πιστεύω πως είναι ευθύνη του καθηγητή αλλά έτσι είναι η φύση του μαθήματος. Ενδεικτικά τα μαθήματα που γνωρίζουν οι φοιτητές από τους άλλους τομείς είναι μηχανες και ηλεκτρονικές που κακά τα ψέματα είναι πολύ πιο εύκολα σε κατανόηση χωρίς να απαιτούν συνδυασμό καλής γνώσης θεωρίας και μαθηματικών. Νομίζω μάλιστα πως αυτοί που πηγαίνουν τηλέπ το έχουν αποφασίσει σε μαγάλο βαθμό από το 1ο έτος
3) Ο ηλεκτρονικός τομέας πιστεύω πως έχει το ευρύτερο φάσμα μαθημάτων σε σχέση με τους άλλους 2. Παλιότερα ήταν αυτός ο δημοφιλέστερος. Η μετακίνηση τελευταία φοιτητών στον ενεργειακό κύκλο οφείλεται μάλλον στις απόψεις ότι είναι πιο εύκολος και έχει καλύτερη αποκατάσταση. Προσωπικά έχω ακούσει πολλούς να μου λένε "ενεργειακός έπρεπε να πας" χωρίς να έχουν καμία σχέση με τη σχολή μας. Άρα μάλλον υπάρχει αυτή η εντύπωση σε πολύ κόσμο κάτι που παίζει το ρόλο του στην τελική απόφαση του φοιτητή
Άβαταρ μέλους
tstolt
Newbie
 
Δημοσιεύσεις: 36
Εγγραφή: 30 Αύγ 2008, 12:17

Re: Ανισοκατανομή φοιτητών ανά κύκλο σπουδών

Δημοσίευσηαπό Stokos » 17 Μαρ 2009, 19:50

tstolt έγραψε:2) Τα πεδία σε κάθε σχολή απ' ότι ξέρω θεωρούνται δύσκολο μάθημα. Δε πιστεύω πως είναι ευθύνη του καθηγητή αλλά έτσι είναι η φύση του μαθήματος.

capa έγραψε:ΥΓ Για την κατανόηση ή μη των ΗΜΘ 1 και ΗΜΘ 2 δεν νομίζω ότι ευθύνεται το διδακτικό προσωπικό, απλά το αντικείμενο έιναι πολύ δύσκολο και στο δεύτερο έτος υπάρχουν πολλά και δύσκολα μαθήματα και δεν είναι εύκολο να διαθέσειςπολύ χρόνο ώστε να ασχοληθείς πολύ σοβαρά με τα Πεδία.

Συγνώμη που θα βγω offtopic αλλά πως αλλιώς μπορώ να χαρακτηρίσω το μεταπτυχιακό που αντιγράφει τη λυμένη άσκηση στο πίνακα και δε ξέρει να απαντήσει στις απορίες μου ή το διδάσκων του μαθήματος (περσινό και τωρινό) που δε κατάφερα ποτέ να παρακολουθήσω τη δομή της σκέψης του όσο και αν προσπάθησα? Ότι έχω μάθει στα πεδία (και πιστεύω τα έχω μάθει "καλά" *) είναι 95% από προσωπικό διάβασμα και 5% από το διδακτικό προσωπικό του μαθήματος.

Καλλίτερα όμως μη συνεχίσουμε αυτή τη συζήτηση σε αυτό το thread.

---
(*) Το "καλά" αναφέρεται στις απαιτήσεις του μαθήματος σε προπτυχιακό επίπεδο προφανώς. Δε μπορώ να πω ότι έχω τις ικανότητες/γνώσεις να λύσω ένα πραγματικό πρόβλημα Ηλεκτρομαγνητισμού έτσι δε μπορώ να πω ότι γνωρίζω την Ηλεκτρομαγνητική Θεωρία καλά χωρίς εισαγωγικά ;) .
Stokos
 

Re: Ανισοκατανομή φοιτητών ανά κύκλο σπουδών

Δημοσίευσηαπό Vagoulas » 17 Μαρ 2009, 19:54

Προσωπικά θεωρώ ότι η ανισοκατανομή αυτή οφείλεται στην "μόδα" των ημερών μας που είναι οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και πολλοί από εδώ μέσα έχουν την εντύπωση ότι με το που πάρουν πτυχίο θα υπογράφουν σαν τρελοί για να εγκαταστήσουν φωτοβολταΪκά και ανεμογεννήτριες. Πάντως όσο τις είδα και εγώ αυτές τις άδειες εγκατάστασης ,είμαι σίγουρος, πως άλλο τόσο τις είδαν και αυτοί.

Σημαντικό όπως αναφέρατε και όλοι σας είναι ότι οι περισσότεροι φοιτητές ελλείψει κατάλληλων κινήτρων και βοήθειας από τους καθηγητές να καταλάβουν τι τους αρέσει και τι πραγματικά θέλουν για το μέλλον τους αναγκάζονται να κάνουν επιλογές τελευταίας στιγμής και επιλέγοντας τις περισσότερες φορές τον τομέα όπου πάνε τα περισσότερα μέλη της παρέας τους.

Σίγουρα οι καθηγητές λειτουργούν και αυτοί καταλυτικά όπως προαναφέρατε και όλοι σας είτε με κινήσεις "διαφήμισης-προπαγάνδας" ώστε να τραβήξουν περισσότερους φοιτητές στον τομέα τους και να έχουν πληθώρα αυριανών μεταπτυχιακών γιατί κακά τα ψέμματα αυτό τους ενδιαφέρει τους περισσότερους όπως άλλωστε είπε και ευθέως ο κύριος Παπαμάρκος (όπως ισχυρίζεται και ο συνάδελφος Stokos) ότι καλός καθηγητής σημαίνει πολλές δημοσιεύσεις. Κύριε Παπαμάρκο με όλο τον σεβασμό αδιανόητο πράγμα να ακούγονται από έναν καθηγητή πανεπιστημίου αυτά τα λόγια και επαναλαμβάνω αν ειπώθηκαν ποτέ.

Τέλος όπως είπε ο macJohn, δυστηχώς (κατά την γνώμη μου) διαλέξαμε να σπουδάσουμε μια επιστήμη η οποία δεν υπολογίζεται τόσο πολύ στην Ελλάδα και έχει μηδαμινές θέσεις απασχόλησης άρρηκτα με το καθευατό αντικείμενο με αποτέλεσα οι πιο πολλοί να θέλουν να πάρουν όσο το δυνατόν πιο γρήγορα το πτυχίο και να απασχοληθούν στην εκπαίδευση ή σε εταιρείς κατασκευής έργων όπου ελάχιστες πανεπιστημιακές γνώσεις απαιτούνται για να ανταποκριθεί κανείς γιατί εδώ που τα λέμε (και ας μιλήσει και κάποιος πιο έμπειρος στο κομμάτι αυτό) δεν είναι και οι μελέτες τίποτα το επιστημονικό μια διαδικασία απλή είναι που δεν την μαθαίνουμε κιόλας όλοι μας στο τμήμα αυτό.
Άβαταρ μέλους
Vagoulas
Sr. Member
 
Δημοσιεύσεις: 478
Εγγραφή: 10 Ιαν 2008, 19:37
Τοποθεσία: Helsinki
Φοιτητής ΗΜΜΥ: Όχι

Re: Ανισοκατανομή φοιτητών ανά κύκλο σπουδών

Δημοσίευσηαπό Gilmour » 17 Μαρ 2009, 20:40

Vagoulas έγραψε:Κύριε Παπαμάρκο με όλο τον σεβασμό αδιανόητο πράγμα να ακούγονται από έναν καθηγητή πανεπιστημίου αυτά τα λόγια και επαναλαμβάνω αν ειπώθηκαν ποτέ.


Και όμως Vagoulas, οι δημοσιεύεσεις ενός καθηγητή είναι μια καλή εκτιμήτρια (όπως θα έλεγε κορυφαίος διδάσκων του τμήματος O0 ) της έρευνας που διεξάγει. Αυτό σε πρώτη ανάγνωση μπορεί να μη λέει κάτι, αλλά όταν θα σκεφτεί κανείς να συνεχίσει τις σπουδές του κάνοντας ένα μεταπτυχιακό ή διδακτορικό, θα ξέρει ότι θα έχει αρκετές ευκαιρίες να κάνει κάτι πραγματικά ενδιαφέρον που θα τύχει και ευρύτερης αναγνώρισης, με την υποστήριξη φυσικά του υπεύθυνου καθηγητή. Όταν, όμως, έχεις καθηγητές στο τμήμα μας που ψάχνεις και δεν βρίσκεις τίποτα απο το έργο τους, ή καμία ετεροαναφορά σ' αυτό, είναι λογικό να μην έχεις και την τρελή βοηθεία και κατεύθυνση (φαντάζομαι θα υπάρχουν εξαιρέσεις, αν και δεν ξέρω καμία).

Τώρα ως προς τους ενεργειακούς, θα ήθελα να βάλω στη συζήτηση και το θέμα των διαθέσιμων διπλωματικών. Ο αριθμός των μελών ΔΕΠ του ενεργειακού τομέα δεν είναι αρκετός για να στηρίξει τους ενεργειακούς συναδέλφους των τελευταίων ετών. Η κατάσταση γίνεται ακόμη χειρότερη αν σκεφτεί κανείς ότι αναμεσα σ'αυτά τα μέλη ΔΕΠ υπάρχουν και καθηγητές οι οποίοι μόνο προβλήματα δημιουργούν ως προς τις διπλωματικές τους (ο κ. Μπάκος έβγαλε αποτελέσματα?). Έτσι, ενώ τα μαθήματα μπορεί να είναι πιο έυκολα (δεν είμαι βέβαιος γι' αυτό) για να φτάσει κανείς μέχρι την πηγή, δεν είναι τελικά τόσο εύκολο να πιει νερό.
Gilmour
Newbie
 
Δημοσιεύσεις: 30
Εγγραφή: 30 Μαρ 2008, 13:18

Re: Ανισοκατανομή φοιτητών ανά κύκλο σπουδών

Δημοσίευσηαπό patirgerasimos » 17 Μαρ 2009, 20:43

και γω να πω ότι ειδικά περυσι υπήρχε μεγάλο πρόβλημα με τα Πεδία δεν έκανε ο τακτικός διδάσκων και οι φοιτητές όχι μόνο δεν παρακολουθούσαν αλλά δεν κατέβαιναν και στις εξετατικές... Έτσι με το να έχεις κενό στα πεδία - και αν δε γίνουν ιδιαίτερες προσπάθειες απο μέρους σου δύσκολα επιλέγεις τηλεπ. Όσο για το άλλο το να στηρίξεις την επιλογή σου στο πως κάνει μάθημα ένας καθηγητής το θεωρώ μέγα λάθος. Ακούγονται πολλά και όχι μόνο γιαυτόν αλλά και για άλλους -αλλά από προσωπική εμπειρία με όσα μαθηματα ασχολήθηκα και ένιωσα (το τονίζω αυτό) τα πέρασα. Τώρα αν οι κεραιες αποτελούν εξαίρεση δεν το γνωρίζω και δεν θα το μάθω ποτέ :P.

Όσο για τους καθηγητές συμφωνω ότι το επιστημονικό τους έργο παίζει ύψιστο ρόλο αλλά για μένα πιο σημαντικό(μέχρι στιγμής -αλλα για μετά είναι το πρώτο) είναι να καταλαβαίνω τι κάνει και να πηγαίνω εκεί και να κερδίζω κάτι και όχι να γίνεται μάθημα με μέθοδο ανάγνωσης powerpoint.

Τώρα για τους άλλους τομείς δεν πιστεύω ότι κάποιος είναι πιο εύκολος από τους άλλους. Αυτό είναι στο καθένα κατά πόσο θέλει να ασχοληθεί τι βαθμό θέλει κλπ. Επίσης διορθώστε αν κάνω λάθος αλλά νομίζω ότι και οι Μηχανολόγοι έχουν επαγγελματικά δικαιώματα που έχει και ο ηλεκτρολόγος.. Όσο για τις ανανεώσιμες πηγές ενεργειας εκτος απο το ότι απαιτουν μεγάλο κεφάλαιο από τον ιδιώτη έχει τρομερή γραφειοκρατία για να πάρεις την άδεια, η ΔΕη έριξε (θαρρώ) τις τιμές που αγοράζει το ρεύμα και σύμφωνα με κάποιον που έιχε έρθει από τη ΔΕΗ στην διημερίδα που έγινε πριν από τα Χ-mas είχε πει ότι στο δίκτυο οι ανανεώσιμες πηγές δεν μπορουν να ξεπεράσουν το 25%. Αρα πόσα φωτοβολταικά να βάλουμε έκτος και αν πουλάμε και ρεύμα στους ξένους( που δεν το κόβω..)
Άβαταρ μέλους
patirgerasimos
Hero Member
 
Δημοσιεύσεις: 1158
Εγγραφή: 09 Απρ 2008, 20:02
Τοποθεσία: Μονή Εσφιγμένου

Re: Ανισοκατανομή φοιτητών ανά κύκλο σπουδών

Δημοσίευσηαπό JimMichael » 17 Μαρ 2009, 20:46

Gilmour έγραψε:Και όμως Vagoulas, οι δημοσιεύεσεις ενός καθηγητή είναι μια καλή εκτιμήτρια (όπως θα έλεγε κορυφαίος διδάσκων του τμήματος O0 ) της έρευνας που διεξάγει. Αυτό σε πρώτη ανάγνωση μπορεί να μη λέει κάτι, αλλά όταν θα σκεφτεί κανείς να συνεχίσει τις σπουδές του κάνοντας ένα μεταπτυχιακό ή διδακτορικό, θα ξέρει ότι θα έχει αρκετές ευκαιρίες να κάνει κάτι πραγματικά ενδιαφέρον που θα τύχει και ευρύτερης αναγνώρισης, με την υποστήριξη φυσικά του υπεύθυνου καθηγητή.

Καλό αυτό δε λέω, αλλά ας καταφέρουμε να πάρουμε πτυχίο και μετά κοιτάμε και το μεταπτυχιακό...
Φίλοι και χρήμα, νερό και λάδι.
Άβαταρ μέλους
JimMichael
Hero Member
 
Δημοσιεύσεις: 833
Εγγραφή: 12 Ιαν 2008, 00:20
Τοποθεσία: Athens
Φοιτητής ΗΜΜΥ: Όχι

Re: Ανισοκατανομή φοιτητών ανά κύκλο σπουδών

Δημοσίευσηαπό Vagoulas » 17 Μαρ 2009, 20:51

Gilmour έγραψε:Και όμως Vagoulas, οι δημοσιεύεσεις ενός καθηγητή είναι μια καλή εκτιμήτρια (όπως θα έλεγε κορυφαίος διδάσκων του τμήματος O0 ) της έρευνας που διεξάγει. Αυτό σε πρώτη ανάγνωση μπορεί να μη λέει κάτι, αλλά όταν θα σκεφτεί κανείς να συνεχίσει τις σπουδές του κάνοντας ένα μεταπτυχιακό ή διδακτορικό, θα ξέρει ότι θα έχει αρκετές ευκαιρίες να κάνει κάτι πραγματικά ενδιαφέρον που θα τύχει και ευρύτερης αναγνώρισης, με την υποστήριξη φυσικά του υπεύθυνου καθηγητή. Όταν, όμως, έχεις καθηγητές στο τμήμα μας που ψάχνεις και δεν βρίσκεις τίποτα απο το έργο τους, ή καμία ετεροαναφορά σ' αυτό, είναι λογικό να μην έχεις και την τρελή βοηθεία και κατεύθυνση (φαντάζομαι θα υπάρχουν εξαιρέσεις, αν και δεν ξέρω καμία).


Τι να το κάνω να είναι ο άλλος καλός επιστήμονας και όταν ανοίγει το στόμα του καταλαβαίνεις πιο εύκολα τον Ογκουνσότο όταν κάνει δηλώσεις ή τον πρόεδρο του Εδεσσαϊκού?

Επίσης δεν πιστεύω ότι τα περισσότερα άτομα επιλέγουν ένα τομέα για να κάνουν μετά μεταπτυχιακά γιατί μέσα σε 3 χρόνια οι γνώμη σου θα αλλάξει πολλές φορές και εντέλει αν θες να κάνεις έρευνα να την κάνεις στο αντικείμενο που σου αρέσει και όχι αν εγώ για παράδειγμα που μου αρέσει η Βιοϊατρική να πάω αναγκαστικά να κάνω Δίκτυα επειδή ο καθηγητής της Βιοϊατρικής δεν έχει αξιόλογο ερευνητικό έργο (τυχαία παραδείγματα).
Άβαταρ μέλους
Vagoulas
Sr. Member
 
Δημοσιεύσεις: 478
Εγγραφή: 10 Ιαν 2008, 19:37
Τοποθεσία: Helsinki
Φοιτητής ΗΜΜΥ: Όχι

Re: Ανισοκατανομή φοιτητών ανά κύκλο σπουδών

Δημοσίευσηαπό macJohn » 17 Μαρ 2009, 20:56

[offtopic]

Gilmour έγραψε:Και όμως Vagoulas, οι δημοσιεύεσεις ενός καθηγητή είναι μια καλή εκτιμήτρια (όπως θα έλεγε κορυφαίος διδάσκων του τμήματος O0 ) της έρευνας που διεξάγει. Αυτό σε πρώτη ανάγνωση μπορεί να μη λέει κάτι, αλλά όταν θα σκεφτεί κανείς να συνεχίσει τις σπουδές του κάνοντας ένα μεταπτυχιακό ή διδακτορικό, θα ξέρει ότι θα έχει αρκετές ευκαιρίες να κάνει κάτι πραγματικά ενδιαφέρον που θα τύχει και ευρύτερης αναγνώρισης, με την υποστήριξη φυσικά του υπεύθυνου καθηγητή. Όταν, όμως, έχεις καθηγητές στο τμήμα μας που ψάχνεις και δεν βρίσκεις τίποτα απο το έργο τους, ή καμία ετεροαναφορά σ' αυτό, είναι λογικό να μην έχεις και την τρελή βοηθεία και κατεύθυνση (φαντάζομαι θα υπάρχουν εξαιρέσεις, αν και δεν ξέρω καμία).


Βάσει αυτής της έρευνας που "συζητήσαμε" σε αυτό το θέμα, βλέπουμε την ποιότητα των δημοσιεύσεων του τμήματος μας: 7οι στην ποσότητα(δημοσιεύσεις) 12οι στην ποιότητα(αναφορές)...

Συμπέρασμα:
Η εκτιμήτρια σίγουρα δεν είναι αμερόληπτη...


Edit: Οι 16 και 17 στην έρευνα είναι τα τμήματα των Τ.Ε.Ι Αθηνών και Θεσσαλονίκης.


[/offtopic]
Τελευταία επεξεργασία από macJohn και 17 Μαρ 2009, 21:04, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Άβαταρ μέλους
macJohn
Hero Member
 
Δημοσιεύσεις: 568
Εγγραφή: 09 Ιαν 2008, 23:52
Τοποθεσία: Cambridge, MA, U.S.A.
Φοιτητής ΗΜΜΥ: Ναι

Re: Ανισοκατανομή φοιτητών ανά κύκλο σπουδών

Δημοσίευσηαπό Gilmour » 17 Μαρ 2009, 21:03

Vagoulas έγραψε:Τι να το κάνω να είναι ο άλλος καλός επιστήμονας και όταν ανοίγει το στόμα του καταλαβαίνεις πιο εύκολα τον Ογκουνσότο όταν κάνει δηλώσεις ή τον πρόεδρο του Εδεσσαϊκού?


Αντιλαμβάνομαι πολύ καλά τι λες και σε ποιους αναφέρεσαι ;D και δεν έχεις καθόλου άδικο. Γι' αυτό εξάλλου και χρησιμοποιήσα τον όρο εκτιμήτρια ;) .

Για το 2ο που είπες, αν κάποιος έχει αποφασίσει από νωρίς με τι θέλει να ασχοληθεί, τότε εννοείται πως καλύτερο είναι να το ακολουθήσει όσο στραβό και αν είναι το κλίμα. Αν όμως κινείται σε θολά νερά, τότε ίσως πρέπει να λάβει υπόψη του και αυτά που ανέφερα στο προηγούμενο post μου. Βέβαια, θα έλεγα πως για την επιλογή τομέα δεν παίζει και τόσο ρόλο η ποιότητα των καθηγητών, σε αντίθεση με την επιλογή διπλωματικής.

------------------------------------------------------
macJohn έγραψε:Συμπέρασμα:
Η εκτιμήτρια σίγουρα δεν είναι αμερόληπτη...


Εγώ πάλι γιατί την βρίσκω μια χαρά αμερόληπτη; Θεωρούμε ότι διεξάγεται η τρελή έρευνα μέσα στο DUTH, ή ότι έχουμε μαζεμένους όλους τους καθηγηταράδες; Με μία μικρή έρευνα στο google scholar θα δούμε ότι υπάρχουν μέλη ΔΕΠ που πρέπει να πας πολλές σελίδες πίσω για να βρεις εργασία τους. Λίγοι είναι αυτοί οι οποίοι πραγματικά παράγουν γνώση.
Αυτό που είπα εγώ πριν πάντως ήταν ότι αν ένας καθηγητής κάνει έρευνα, τότε είναι πολύ πιθανόν να σου δώσει και σένα υλικό για έρευνα, σε αντίθεση με έναν καθηγητή που κάθεται. Εδώ δε νομίζω να διαφωνούμε, σωστά;
Τελευταία επεξεργασία από JimMichael και 17 Μαρ 2009, 21:54, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
Αιτία: Συγχώνευση συνεχόμενων δημοσιεύσεων
Gilmour
Newbie
 
Δημοσιεύσεις: 30
Εγγραφή: 30 Μαρ 2008, 13:18

Επόμενο

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 19 επισκέπτες

cron