Ή καλύτερα: Triple Play (Video-Voice-Data) Internet
Η 4η, τελευταία πριν τα Χριστούγεννα, παρουσίαση του Τομέα Λογισμικού και Ανάπτυξης Εφαρμογών από τον κύριο Στυλιανό Δημητρίου μου έφερε στο μυαλό το σεμινάριο "Testing Multiplay Network Infrastructure and Services"
http://www.antennas.gr/semi/aginet/02/tmnias.htm
πέρυσι, όπου συζητήθηκαν τα θέματα του VoIP και του IPTV με βασική παράμετρο την ποιότητα της υπηρεσίας και την αξιόπιστη μεταφορά μεγάλου όγκου πληροφορίας, με τελικό στόχο τη χρήση του Internet από εξαιρετικά μεγάλο πλήθος χρηστών και για όλες τις εφαρμογές. Μια ιδέα για το που πηγαίνουν (ή μάλλον ήδη πήγαν) τα πράγματα με την τριπλή χρήση (Video-Voice-Data) του διαδικτύου μπορεί κανείς να βρει εδώ (δεξιά Training and Events):
http://tinyurl.com/y9kd5ld
Μερικά αξιοσημείωτα σημεία από την παρουσίαση της Δευτέρας είναι ότι σήμερα μιλάμε για ένα διευρυμένο δίκτυο που ξεπερνά τα όρια του πλανήτη μας. Η εξέλιξη από το αρχικό Network στο Internet και τώρα στο ΟΜΝΙnet είναι εντυπωσιακή. Από το Internet του Χθες με την απλή αρχιτεκτονική client-server, τις κατεξοχήν ενσύρματες συνδέσεις, τον μικρό αριθμό εφαρμογών, τους σταθερούς υπολογιστές, πήγαμε στο Internet του Σήμερα με την ενεργή συμμετοχή των υπηρεσιών τηλεφωνίας, το VoIP (voice over IP), τις εφαρμογές με μεγάλες απαιτήσεις και τις μεγάλες προσδοκίες (π.χ. παιχνίδια), την ασύρματη σύνδεση με την αύξηση των καθυστερήσεων και περιμένουμε το Internet του Αύριο για το οποίο μια ιδέα πήραμε σε όλες τις προηγούμενες παρουσιάσεις του Τομέα.
Οι δυνατότητες να παρέμβει κανείς στην αλυσίδα που συνιστά τη δομή του Internet είναι βασικά τρεις: ο Η/Υ με π.χ. νέα
πρωτόκολλα ή εφαρμογές, το μέσο με αύξηση του bandwidth, μείωση των απωλειών και ο δρομολογητής (router) με τον οποίο ασχολήθηκε ο κύριος Δημητρίου. Ο δρομολογητής ουσιαστικά αποτελεί το σταυροδρόμι και όπως παλιά σε κάθε σταυροδρόμι χρειαζόταν ένας τροχονόμος για να κατευθύνει την κυκλοφορία των τροχοφόρων και των πεζών, έτσι, και σε αυτό το "ψηφιακό σταυροδρόμι" χρειάζεται ένας τροχονόμος για να εξασφαλίζει "ίσες ευκαιρίες" ασφαλούς μεταφοράς των μικρών και μεγάλων πακέτων πληροφορίας. Η εκπαίδευση ενός τέτοιου virtual τροχονόμου έγινε με τη βοήθεια προγράμματος, τμήμα του οποίου δίνεται στο pdf της παρουσίασης:
http://pericles.ee.duth.gr/new_site/el/leptomereies.html,
στη σελίδα 17. Ο τροχονόμος είναι τόσο δυναμικός και εξελιγμένος ώστε μπορεί να αναπροσαρμόζει την κυκλοφορία των πακέτων με την άφιξη κάθε νέου πακέτου, υπολογίζοντας ένα δυναμικό κατώφλι για το ποιο πακέτο-πληροφορία θα προωθήσει στις μεγάλες λεωφόρους του παγκόσμιου χάρτη του Internet, με σκοπό την διατήρηση σταθερού ρυθμού ροής δεδομένων σε κάθε χρονική στιγμή, ασφαλή μεταφορά και αποτροπή της συμφόρησης. Ο τροχονόμος αυτός είναι και αρκετά έξυπνος, ώστε να μην μπορεί να ξεγελαστεί από τα κόλπα των "έξυπνων οδηγών", που θα προσπαθήσουν για παράδειγμα να μεταφέρουν μεγάλα πακέτα διηρημένα σε πολλά μικρότερα σε μια απόπειρα να μονοπωλήσουν το δρόμο.
Μαγική έκφραση: "Αύξηση της απόδοσης με μικρό κόστος". Μια έκφραση που σε μας τους παλαιότερους φέρνει στη μνήμη το αγαπημένο πρώτο και τελευταίο μάθημα του αείμνηστου καθηγητή μας Θωμά Βικόπουλου: "Μέγιστη απόδοση στον ελάχιστο χρόνο". Αυτές οι δύο εκφράσεις συνοψίζουν, όπως το σκέφτομαι τώρα, το τι οφείλει να κάνει ο Μηχανικός.
Νικολίτσα Γιαννοπούλου
To: ΣΦ ΗΜΜΥ, ΓΕΦΥΡΑ, ΤΗΛΕΘΡΑ, ΦΛΑΚ, /F/L/O/S/S/, Virtual Antennas