Με κάθε επιφύλαξη, ότι καταλαβαίνω γράφω. Δεν δεσμεύομαι για την ορθότητά τους..Σεπτέμβριος 2008
ασκ5α. Η ημιτονοειδείς έχει μόνο μια φασματική γραμμή, ενώ η άλλες 2 την βασική και όλες τις περιττές αρμονικές.
http://en.wikipedia.org/wiki/Triangle_wave Like a square wave, the triangle wave contains only odd harmonics.
αυτά για τα καθαρά waveforms.
β.Η πρώτη έχει θόρυβο στην έξοδο ψηλής f
H δεύτερη και η τρίτη κάτι χάνουν στις ψηλές f αλλά δεν είμαι σίγουρος γιατί, ακόμα και την καθαρή είσοδο να φιλτράρεις, κάτι τέτοιο θα βγει στην έξοδο, γιατί θα κόβονται η πολύ ψηλές αρμονικές. Μπορεί να είναι από φιλτράρισμα, και να έχουν πειραχτεί τα πλάτη των ψηλών αρμονικών.
γ. Άρα ,πολύ χοντρικά, στο ημίτονο έχουμε θόρυβο και στα άλλα 2 μάλλον πρόβλημα πεπερασμένου εύρους ζώνης που χαλάει τις ψηλές αρμονικές.
ασκ2.Στο 12.5% δεν παίζουν ούτως η άλλως τα 3 msb. Αυτό γιατί χάνοντας ένα msb πέφτουμε στο μισό του εύρους που καλύπτουμε. Με 2 στο μισό του μισού δηλαδή 25%. Άρα και με 3 στο 12.5%. Άρα αφού κινούμαστε στο 12.5% τα 3 msb δεν 'παίζουν' ποτέ. Είναι περιττά.
Με 2 χαλασμένα msb. Από τα 14, ήδη τα 3 msb δεν χρησιμοποιούνται, άρα δεν μας επηρεάζει η βλάβη,
και έχω λόγο = 6*Ν (όπυ Ν αριθμός των bit που χρησιμοποιώ)=6*(14-3)=6*11=71dB
Με 2 χαλασμένα lsb.Από τα 14, ήδη τα 3 msb δεν χρησιμοποιούνται, και άλλα 2 lsb μου χαλάν την λεπτομέρεια του ήχου.
Άρα 14-3-2=9bit περιέχουν την πληροφορία, άρα ο λόγος γίνεται 6*Ν=6*9=54dB
Άρα έχω καλύτερο σήμα με 2 χαλασμένα msb που έτσι και αλλιώς δεν παίζανε λόγω του 12,5% του σήματοςPS. περιμένω και κανά post για επιβεβαίωση ή άλλη άποψη
PS2. Έχει δίκιο ο MacJohn. Τώρα είδα το post του