Παραθέτω την απάντηση του υπεύθυνου του εργαστηρίου διότι αναλύει τη λογική με την οποία θα αξιολογηθούμε στο μάθημα. Νομίζω ότι αφορά όλους εμάς που παρακολουθούμε το μάθημα έτσι καλλίτερα να δημοσιοποιηθεί:
[...] γιατί το μόνο που ξέρετε μέχρι τώρα είναι να παραπονιέστε αντί να προσπαθείτε και να περιμένετε να δείτε το τελικό αποτέλεσμα? ... Λοιπόν δεν έχω σκοπώ να γίνετε web designer και το ξέρω πολύ καλά. Σκοπός είναι να μάθετε 10 απλά πράγματα [...] Όμως πρέπει με κάποιο τρόπο να ξεχωρίσουν αυτοί που προσπαθούν λίγο παραπάνω και αυτός ο τρόπος δυστυχώς δεν είναι δίνοντας βραβείο αλλά βαθμός [...] για το 10 πρέπει να αποκτήσεις και μια μικρή καλαισθησία σε αυτό που κάνεις. Αυτό δε χρειάζεται να είσαι designer για να αποκτήσεις καλαισθησία. Νομίζω μπορείς να καταλάβεις αν κάτι είναι όμορφο ή όχι. Π.χ. να βάλεις κουμπιά στα links, να χρησιμοποιείς rollover, γενικά να φτιάξεις κάτι πιο όμορφο για να δείξεις ότι ασχολήθηκες πιο πολύ, όχι απλά 1 ώρα για όλα αυτά που είχατε μια εβδομάδα να παραδώστε [...]. Ελπίζω να ήμουνα αναλυτικός στην απάντηση [...].
και η απάντησή μου (με αρκετές περικοπές λόγω του τεράστιου μεγέθους), κρατάω μόνο την ουσία:
[...] Θα συμφωνήσω μαζί σας ότι οι σελίδες θα πρέπει να είναι καλαίσθητες και είναι λογικό να πρέπει με κάποιο τρόπο να "βραβευτούν" οι φοιτητές που αφιέρωσαν περισσότερο χρόνο στη σελίδα τους. Ίσως ήταν δικό μας σφάλμα το ότι νομίσαμε πως αρκεί να κάνουμε ότι ζητάει η εκφώνηση και θα πάρουμε 10, πείτε το βαρεμάρα ή όπως αλλιώς θέλετε. Ο βαθμός εν τέλει είναι ένα κίνητρο στο φοιτητή να ασχοληθεί περιτέρω και να μάθει κάποια πράγματα παραπάνω. Δε διαφωνώ λοιπόν με της "αυστηρής" για κάποιους βαθμολόγησης, εξάλλου να σας θυμίσω ότι (σχεδόν) όλες οι διπλωματικές στο τμήμα μας παίρνουν 10... Πως θα ξεχωρίσει ο καλός από το μέτριο ή ακόμα και ο καλύτερος από το καλό?
Ναι θα πρέπει να γίνουμε και εμείς καλύτεροι αλλά θα πρέπει και το προσωπικό των εργαστηρίων να γίνουν καλύτεροι επίσης... Απο το πρώτο εξάμηνο [...] [στα] εργαστήρια της Fortran [...] το εργαστηριακό μάθημα ήταν τελείως ανεπαρκές. Ουσιαστικά δηλαδή αντιγραφή της λύσης που προβαλλόταν στο προτζέκτορα κα "όποιος κατάλαβε - κατάλαβε". [...] Το ίδιο συνεχίστηκε και στα εργαστήρια της C/C++ [...]
Εκεί που θέλω να καταλήξω με τη παραπάνω αναδρομή στα πρώτα έτη είναι το εξής:
Το προσωπικό των εργαστηρίων του προγραμματισμού γενικά συμφωνώ ότι σε καμία περίπτωση δε θα θα πρέπει να δίνει "μασημένη τροφή" στο φοιτητή αλλά έτσι όπως (τουλάχιστον εγώ έχω βιώσει) τα πράγματα δε δίνει καν "τροφή" στο φοιτητή! [...] Δηλαδή αισθάνομαι τα εργαστήρια περισσότερο ως ένα χάσιμο χρόνου παρά ως κάτι που μπορεί να μου προσφέρει.
---
Και ερχόμαστε τώρα, 3ο έτος στο μάθημα της HTML. Όπως θα ξέρετε και εσείς μιας και είσασταν φοιτητής υπάρχει ιδιαίτερος φόρτος χρωστούμενων μαθημάτων απο τα προηγούμενα έτη πράγμα που συνεπάγεται λιγότερο χρόνο να ασχοληθούμε με κάτι. Τα πρώτα μαθήματα μπορώ να πω πως ήταν αρκετά καλά και κρατούσε το ενδιαφέρον του φοιτητή αλλά στη συνέχεια τα πράγματα χειροτέρεψαν:
* Στο μάθημα με τα CGI μας δείξατε πως μπρούμε να κατασκευάσουμε ένα CGI και να το χρησιμοποιήσουμε στη σελλίδα μας. Πολύ ενδιαφέροντα όλα αυτά αλλά δυστυχώς δεν έγινε καν λόγος για τις μεθόδους GET-POST και πως μπορούμε να τις φτιάξουμε και να τις χρησιμοποιήσουμε, με αποτέλεσμα να χρειαστεί άλλη μια πολύωρη αναζήτηση στο internet και πειραματισμός μέχρι να τα καταφέρω.
* Στο μάθημα με τα Javascript μας είπατε απλά ότι μπορούμε να τα βρούμε στο internet και να κάνουμε copy paste το κώδικα. Βέβαια δεν είχα την απαίτηση απο εσάς να μας κάνετε javascript και να μας εξηγείται πως δουλεύει το if, το while κ.τ.λ. αλλά τουλάχιστο θα μπορούσαμε να δούμε και να αναλύσουμε κώδικα έτοιμων javascript. Αισθάνομαι πως αφιερώσατε ελάχιστο χρόνο (όχι πάνω απο 1 λεπτό) για ένα τόσο σημαντικό στοιχείο του διαδικτίου.
* Στο μάθημα με τα XML μας δείξατε πως να φτιάξουμε μια XML σελλίδα και μας είπατε να "παίξουμε" με τις παραμέτρους του .css πως όμως εμείς γίνετε να έχουμε την εμπειρία και τη γνώση τι κάνει κάθε παράμετρος, τι τιμές μπορούμε να δώσουμε κ.τ.λ. χωρίς να έχουμε μια εμπειρία ή έστω μια βάση στην οποία να μπορούμε να κινηθούμε?
* Στο μάθημα με τη MathML (στο οποίο ήσασταν απών) τα πράγματα νομίζω ήταν αστεία. Το μάθημα διήρκησε 5 λεπτά, ο αναπληρωτής μεταπτυχιακός μας έδειξε πως να κατεβάσουμε και να κάνουμε install το Math Player. Αυτή ήταν όλο δε κάναμε ούτε ένα παράδειγμα σε MathML έστω μια απλή παράσταση... τίποτα! Δηλαδή πάλι μόνοι μας θα πρέπει να κάτσουμε και να διαβάσουμε... Να σας υπενθυμίσω ότι το σκέλος στη τελική εργασία με τη MathML "πιάνει" 5 μονάδες.
Θα μου πείτε... καλά όλα αυτά δε πρέπει να τα ξέρετε απο τη θεωρία του μαθήματος? Το τι γίνεται ακριβώς στο μάθημα της θεωρίας είναι ένα άλλο θέμα το οποίο αφορά το διδάσκων του μαθήματος...
---
Εν τέλει και πάλι θα πρέπει πάλι να αφιερώσουμε πόσο χρόνο μόνοι μας να μάθουμε αυτά τα "10 πράγματα" που θέλετε να μάθουμε. Δε διαφωνώ ότι ίσως τελικά έτσι να είναι καλλίτερα αλλά ποιος ο λόγος του υποχρεωτικού εργαστηρίου τότε? Μπορείτε απλά να μας παραδώσετε την εργασία και τη προθεσμία παράδοσης και τέλος! Βέβαια για να είμαι δίκαιος σίγουρα τα πράγματα στο εργαστήριο της HTML είναι αρκετά καλλίτερα από το μπάχαλο που επικρατούσε στη Fortran/C.
Ναι συμφωνώ ότι πρέπει να γίνουμε καλύτεροι και να ξεφύγουμε απο αυτή τη μιζέρια που ξεκάθαρα φαίνετε στο thread του forum όπως παρατηρήσατε. Σαν μεγαλύτερος μας και ηλικιακά αλλά και γνωστικά κ.τ.λ. θα πρέπει να ακούμε τις συμβουλές σας, να τις λαμβάνουμε σοβαρά υπ'όψιν και να τις εφαρμόζουμε εαν κρίνουμε ότι είναι ορθές. Από την άλλη θα πρέπει και εσείς (εννοόντας όλο το προσωπικό του Δ.Π.Θ.) να γίνετε καλλίτεροι γιατί πιστεύω μας πονάει όλους μας να βλέπουμε τη σχολή μας τόσο χαμηλά ακόμα και στα ελληνικά ranking πανεπιστημίων.
Προσπάθησα να είμαι όσο πιο αντικειμενικός και δίκαιος γίνεται...
Με εκτίμηση,
Τσορμπατζόγλου Γιώργος
Τελευταία επεξεργασία από
JimMichael και 15 Ιαν 2009, 22:54, έχει επεξεργασθεί 3 φορά/ες συνολικά
Αιτία: Αφαίρεση ονόματος μετά από προτροπή του χρήστη