Που οφείλεται το χαμηλό επίπεδο των σπουδών μας?

Θέματα που αφορούν το τμήμα των Η.Μ.Μ.Υ.

Σε τι πιστεύετε ότι οφείλεται το χαμηλό επίπεδο των σπουδών μας

Στους καθηγητές
4
10%
Στους φοιτητές
1
3%
Και στους δύο
23
58%
Σε άλλους παράγοντες
6
15%
Το επίπεδο είναι αρκετά υψηλό
6
15%
 
Σύνολο ψήφων : 40

Που οφείλεται το χαμηλό επίπεδο των σπουδών μας?

Δημοσίευσηαπό Vagoulas » 24 Οκτ 2009, 17:28

Μάλλον πρέπει να ξεκινήσουμε να συζητάμε πιο φλέγοντα θέματα στο forum και είναι καιρός ο καθένας να αναλάβει τις ευθύνες του για να κάνουμε ΙΣΩΣ στο μέλλον ένα βήμα παραπάνω και να ανέβει το παρεχόμενο επίπεδο σπουδών Εκτός από την ψήφο καλό θα ήταν ο καθένας να έγραφε και σχόλια και φυσικά να συμμετάσχουν και οι καθηγητές, οι φοιτητές και γενικά οι υπάλληλοι του πανεπιστημίου (π.χ. του κυλικείου) σε αυτήν την συζήτηση. Μακάρι ο διάλογος να είναι επικοδομητικός (αν φυσικά υπάρξει διάλογος και αν φυσικά είναι γνωστή σε πολλούς η λέξη επικοδομητικός).

Από την μεριά μου πιστεύω ότι η ευθύνη βαραίνει κυρίως (φυσικά και τους φοιτητές) τους καθηγητές γιατί λείπει από αυτούς το κίνητρο με αποτέλεσμα να μην μπορούν να μας μεταλαμπαδεύσουν εμάς τίποτα από αυτήν την λέξη. Κάποιες φορές έχω την αίσθηση ότι μου κάνει μάθημα ένας Δημόσιος Υπάλληλος ή ένας καθηγητής φροντηστηρίου που απλώς μου λέει τα θέματα και τις λύσεις τους. Από εκεί και πέρα ούτε λέξη για εργασίες ουσιαστικές, έρευνα και σωστη δουλειά. Αποτέλεσμα οι άδειες αίθουσες διδασκαλίας (όχι φυσικά σε όλους τους καθηγητές) και απαξίωση της έννοιας Πανεπιστήμιο.
Άβαταρ μέλους
Vagoulas
Sr. Member
 
Δημοσιεύσεις: 478
Εγγραφή: 10 Ιαν 2008, 19:37
Τοποθεσία: Helsinki
Φοιτητής ΗΜΜΥ: Όχι

Re: Που οφείλεται το χαμηλό επίπεδο των σπουδών μας?

Δημοσίευσηαπό macJohn » 24 Οκτ 2009, 18:21

Νομίζω πως εκτός από τους φοιτητές και τους καθηγητές φταίει και το πρόγραμμα σπουδών.
Πολλά μαθήματα (65 στο σύνολο) πολλές ώρες ανά εβδομάδα (περίπου 25/ εβδομάδα χωρίς να λαμβάνουμε υπόψιν τις ώρες των εργαστηρίων), και παρόλο που αλλάζουν τύποις, βιβλία και ονόματα, παραμένουν τα ίδια ακριβώς...
Άβαταρ μέλους
macJohn
Hero Member
 
Δημοσιεύσεις: 568
Εγγραφή: 09 Ιαν 2008, 23:52
Τοποθεσία: Cambridge, MA, U.S.A.
Φοιτητής ΗΜΜΥ: Ναι

Re: Που οφείλεται το χαμηλό επίπεδο των σπουδών μας?

Δημοσίευσηαπό Alexander » 24 Οκτ 2009, 19:41

Εγώ θα έλεγα επίσης το απαράδεκτο γεγονός να πηγαίνουμε πρωί-απόγευμα στη σχολή χάνοντας μεγάλο μέρος της ημέρας σε πήγαινε-έλα τώρα ειδικά που μεταφερθήκαμε έξω. Αυτό εκτός του ότι είναι πολύ κουραστικό υπάρχουν και περιπτώσεις που δεν προλαβαίνουμε να φάμε μεσημεριανό αφού τελειώνουμε στις 2 κι ερχόμαστε ξανά στις 3. Ακόμη και 2 ώρες διαφορά να είχαμε στις μεσημεριανές ώρες πάλι πολύ δύσκολα είναι για τον φοιτητή που θέλει να παρακολουθεί όλα τα μαθήματα να τα βγάλει εις πέρας. Και επιπλέον ξέρω και άτομα που ασχολούνται με ξένες γλώσσες(κι εγώ μαζί τους) που πραγματικά είναι αδύνατο να μην εξασθενήσει ο οργανισμός μας από την κούραση. Από κει και πέρα, σημαντικό ρόλο παίζουν φυσικά οι καθηγητές μας, τα βιβλία μας, το πρόγραμμα σπουδών μας και η θέληση του φοιτητή να μαθει λίγα σωστά πράγματα που θα του χρειαστούν στην μετέπειτα πορεία του.
Άβαταρ μέλους
Alexander
Full Member
 
Δημοσιεύσεις: 136
Εγγραφή: 01 Οκτ 2008, 17:19
Φοιτητής ΗΜΜΥ: Ναι

Re: Που οφείλεται το χαμηλό επίπεδο των σπουδών μας?

Δημοσίευσηαπό patirgerasimos » 24 Οκτ 2009, 21:12

Το ωράριο, δεν γίνεται να αλλάξει το ότι θα έχουμε πρωί απόγευμα είναι δεδομένο τόσες ώρες μαθημάτων δεν γίνεται να χωράνε μόνο τα πρωινά. Αν και νομίζω ότι από ώρες είμαστε αρκετά καλά + ότι οι αποστάσεις είναι αρκετά μικρές, συγκριτικά με την ΕΜΠ που εκεί αν θες να παρακολουθείς όλα τα μαθήματα πρέπει να είσαι εκει όλη τη μέρα.

Πιστεύω ότι ένα άλλο πρόβλημα είναι ότι κάποιοι δεν έχουν τόσο καλή μεταδοτικότητα.. Μπορεί να έχουν γνώσεις αλλά είναι δύσκολο να τις μεταδώσουν και κάπου εκεί ο φοιτητής αν δεν έχει όρεξη χάνεται.

Ένα άλλο θέμα είναι τα βιβλία. Εχω σιχαθεί αυτές τις πανεπιστημιακές σημειώσεις που ειναι γραμμένες από την εποχή της μεταπολίτευσης. Με το νέο νόμο καλώς ή κακώς δώθηκε η ευκαιρία να πάρουμε βιβλία που κυκλοφορούν στο εμπόριο. Σε αρκετά μαθήματα τα βιβλία επιλέχθηκαν στη τύχη ή δεν υπήρχε καν επιλογή.
Θα μου πει κανείς ότι τα πράγματα που κάνουμε σε αρκετά μαθήματα δεν έχουν αλλάξει ( γιατί είναι εισαγωγικά και μαθαίνεις θεμελειώδεις γνώσεις) αλλά μπορεί σε κάποιο βιβλίο να αναφέρεται κάτι παραπάνω, να σου λέει μια εφαρμογή αυτών που διαβάζεις ώστε να σου δώσει ένα κίνητρο. Δε θα μιλήσω δε για την αισθητική εικόνα φωτοτυπημένη γραφομηχανή-τα λέει όλα.
Αυτό δε σημαίνει ότι όλες οι πανεπιστημιακές σημειώσεις δεν είναι καλές, μερικές κάνουν τη δουλειά τους με το παραπάνω.

Τέλος (για την ώρα) φταίμε και μεις. Πολλοί από μας δεν πάνε στα μαθήματα κάτι που είναι αλληλένδετο με το πρώτο που έγραψα, επίπροσθέτως νομίζω ότι δεν υπάρχει συστηματική ενασχόληση με τα μαθήματα. Εξαίρεση αποτελούν εκείνα που έχουν εργασίες στη διαρκεια του εξαμήνου και αν.

Το θέμα είναι πολύπλοκο και δύσκολο και πρέπει να πω ότι άντε πρέπει να αλλάξουν στάση και οι 2 πλευρές. Πόσο μάλλον το διδακτικό προσωπικό το οποίο μένει γιατί εμείς ερχόμαστε και φεύγουμε
Άβαταρ μέλους
patirgerasimos
Hero Member
 
Δημοσιεύσεις: 1158
Εγγραφή: 09 Απρ 2008, 20:02
Τοποθεσία: Μονή Εσφιγμένου

Re: Που οφείλεται το χαμηλό επίπεδο των σπουδών μας?

Δημοσίευσηαπό LoVaBiLL » 25 Οκτ 2009, 15:32

Εμένα μου αρέσει το επίπεδο και είναι μια χαρά για την επαρχιακή μας πόλη.
Από το λύκειο άκουγα για έναν συγχωριανό μου εδώ που έκανε εξαίσια διδακτορική διατριβή.
Οι καθηγητές που έψαξα για διπλωματική διαπίστωσα πως έχουν ένα σωρό papers στο όνομα τους.
Οι συμφοιτητές μου στη πλειοψηφία τους προσπαθούν να είναι καλοί, και κάποιοι να είναι άριστοι.


Edit: Η επιλογή "το επίπεδο είναι ικανοποιητικό" λείπει και κακώς. Αυτό λέγεται μηδενισμός. Πολύ κακός τρόπος να σκέφτεσαι στη ζωή με 0 κ 1.
Άβαταρ μέλους
LoVaBiLL
Hero Member
 
Δημοσιεύσεις: 804
Εγγραφή: 16 Ιαν 2008, 01:18

Re: Που οφείλεται το χαμηλό επίπεδο των σπουδών μας?

Δημοσίευσηαπό Vagoulas » 25 Οκτ 2009, 16:39

LoVaBiLL έγραψε:Εμένα μου αρέσει το επίπεδο και είναι μια χαρά για την επαρχιακή μας πόλη.
Από το λύκειο άκουγα για έναν συγχωριανό μου εδώ που έκανε εξαίσια διδακτορική διατριβή.
Οι καθηγητές που έψαξα για διπλωματική διαπίστωσα πως έχουν ένα σωρό papers στο όνομα τους.
Οι συμφοιτητές μου στη πλειοψηφία τους προσπαθούν να είναι καλοί, και κάποιοι να είναι άριστοι.


Edit: Η επιλογή "το επίπεδο είναι ικανοποιητικό" λείπει και κακώς. Αυτό λέγεται μηδενισμός. Πολύ κακός τρόπος να σκέφτεσαι στη ζωή με 0 κ 1.


Όπως το είπες πραγματικά Lovabill για χωριό (επαρχία αν το θες καλύτερα) είμαστε μια χαρά για κάνε όμως και καμιά βόλτα στην πόλη με ταξί πάντα γιατί με τα πόδια ή με τα γαιδούρια που χρησιμοποιούν συνήθως στα χωριά θα σου πάρει μέρες μην πω μήνες και γίνομαι υπερβολικός.

Δεν αμφιβάλω ότι ο συγχωριανός σου έκανε εξαίσια διδακτορική διατριβή αλλά με ποιου άλλου χωριάτη (εννοώ από ποιο χωριό) συγκρίθηκε η διατριβή αυτή και βγήκε εξαίσια?

Σίγουρα κάποιοι καθηγητές μας έχουν πολύ καλές δημοσιεύσεις σε καλά περιοδικά όπως έχουν όμως και πάρα πολλές σε περιοδικά όπως Μακρυνίτσα Press, Mήτσους and Γιούργις Series (μην τα παρεξηγείς τα ονόματα απλώς τα παιδιά είναι απο χωριά και ήθελα να τηρήσω την τοπική διάλεκτο).

Σίγουρα πολλοί φοιτητές προσπαθούν να είναι καλοί και άριστοι κυρίως στην χρήση της τσουγγράνας (για ποιό λόγο άραγε?). Eίπαμε είμαστε επαρχία χρειαζόμαστε να κάνουμε αγροτικές δουλειές που και που.

Συμφωνλω και επαυξάνω με το EDIT σου πραγματικά αμέλησα να βάλω ότι το επίπεδο είναι ικανοποιητικό. Δεν είναι σίγουρα η ζωή μόνο 0 και 1 αλλά σκέψου και το άλλο ότι δεν υπάρχει κάτι ενδιάμεσο μεταξύ χωριού και πόλης γιατί οι κωμοπόλεις καταργήθηκαν με το σχέδιο Καποδίστριας εδώ και χρόνια.

EDIT: Όλα αυτά με πολύ δόση χιούμορ φυσικά κια χωρίς να θέλω να θίξω πρόσωπα και καταστάσεις. Άλλωστε σε όλους αρέσει ο κύριος Λαζόπουλος και ο κάθε κύριος της σημερινής εποχής που προσπαθεί να σατυρίσει την ελληνική πραγματικότητα με καλό ή κακό τρόπο. Δεν βρίσκω το λόγο αν είμαστε και λίγο πιο καυστικοί με καλή διάθεση πάντα φυσικά.
Άβαταρ μέλους
Vagoulas
Sr. Member
 
Δημοσιεύσεις: 478
Εγγραφή: 10 Ιαν 2008, 19:37
Τοποθεσία: Helsinki
Φοιτητής ΗΜΜΥ: Όχι

Re: Που οφείλεται το χαμηλό επίπεδο των σπουδών μας?

Δημοσίευσηαπό Alexander » 25 Οκτ 2009, 18:37

Ο σκοπός φαντάζομαι της συζήτησης αυτής είναι να αναφέρει ο κάθε φοιτητής τα αίτια από τη δική του πλευρά που οδηγούν στο χαμηλό επίπεδο των σπουδών μας. Πραγματικά έχουμε χαμηλό επίπεδο σπουδών γιατί όπως μας είχε πει ένας καθηγητής, το πανεπιστήμιό μας βρίσκεται στην 800+ θέση των καλύτερων πανεπιστημίων του κόσμου σε αντίθεση με αυτό του Μετσοβίου και του Αριστοτελείου που βρίσκονται στην 200+ θέση. Αυτό είναι γεγονός που δεν αλλάζει. Αυτό όμως που μπορεί να αλλάξει είναι να γίνουμε ολοένα και καλύτεροι, γι'αυτό άλλωστε δημιουργήθηκε το topic αυτό, να πούμε δηλαδή τι φταίει(τα προβλήματα δηλαδή) με βάσει αυτά που ζούμε και βλέπουμε και ένα ένα να τα διορθώνουμε. Μερικές παρατηρήσεις έχουν ήδη αναφερθεί. Αν τώρα εμείς οι φοιτητές μπορούμε να δράσουμε και να πετύχουμε κάτι καλό, άς το κάνουμε. Φυσικά και όσοι από τους καθηγητές μας που παρακολουθούν την συζήτηση αυτή μπορούν να βοηθήσουν σημαντικά στην βελτίωση του επιπέδου των σπουδών μας.
Πιστεύω δηλαδή ότι με λίγη προσπάθεια θα πετύχουμε κατι καλό, αλλά πρέπει να προσπαθήσουμε. Στις επόμενες συνελεύσεις μας καλό θα ήταν να συζητηθεί και το πρόβλημα αυτό και να προτείνουμε τυχόν καλές προτάσεις.
Άβαταρ μέλους
Alexander
Full Member
 
Δημοσιεύσεις: 136
Εγγραφή: 01 Οκτ 2008, 17:19
Φοιτητής ΗΜΜΥ: Ναι

Re: Που οφείλεται το χαμηλό επίπεδο των σπουδών μας?

Δημοσίευσηαπό soikez » 26 Οκτ 2009, 09:22

Η ίδια ανησυχία πόσα χρόνια τώρα Vaggoulas, machjohn;;;
Πόσες φορές έχουμε αναφερθεί στο ίδιο ζήτημα;;;
Βλέπετε να έχει ιδρώσει κανενός το αυτί; Βλέπετε να έχει γίνει κάτι διαφορετικό όλα αυτά τα χρόνια; Οι καθηγητές που έβαζαν εργασίες συνεχίζουν να βάζουν εργασίες και αυτοί που δεν έβαζαν συνεχίζουν να μη βάζουν...

Τα πράγματα είναι απλά! Για να ανεβεί το επίπεδο, πρέπει να ληφθεί μια σειρά δραστικών μέτρων.
1) Τα μαθήματα πρέπει να μειωθούν! Δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν 7 μαθήματα σε κάθε εξάμηνο. Κάντε τα 5 βρε παιδιά και βάλτε σε όλα εργασίες. Γιατί πρέπει να κάνουμε 5 φορές το ίδια πράγματα, με αλληλοεπικαλυπτόμενη ύλη;
2) Κάθε μάθημα πρέπει να έχει εργαστήριο με εξέταση. Αν δεν έχει εξέταση δε μαθαίνει κανείς τίποτα!!! Και εννοείται πως πέρα από την εξέταση να έχει και υποχρεωτική παράδοση εργασίας. Αν τώρα την αντιγράφουν οι φοιτητές ή την κάνουν μόνοι τους είναι δικό τους θέμα. Εκεί ευθύνονται αυτοί.
3) Κάθε μάθημα πρέπει να έχει εργασίες, που θα βοηθούν στην κατανόηση και αν θέλετε θα δίνουν και μπόνους στον τελικό βαθμό.
4) Κάθε μάθημα θα πρέπει να έχει ενδιάμεση εξέταση μέσα στη χρονιά, ίσως και 2. Είναι δυνατόν να εξετάζεται κανείς μια φορά εφόλης της ύλης;;;
5) Τέλος και το πιο σημαντικό η διπλωματική εργασία, η οποία έχει και τη μεγαλύτερη βαρύτητα, θα πρέπει να έχει ουσία και στόχο. Δεν είναι δυνατόν να περατώνεται μια διπλωματική εργασία μέσα σε ένα ή σε δύο μήνες. Η διπλωματική εργασία είναι για 6 μήνες και τόσο πρέπει να διαρκεί.

Αν γίνουν όλα αυτά, σε κάθε μάθημα, θα διαπιστώσετε πως θα ανέβει το επίπεδο.
soikez
Newbie
 
Δημοσιεύσεις: 12
Εγγραφή: 10 Ιαν 2008, 19:22

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες