Τεχνικό πρόβλημα στις διαδικτυακές υπηρεσίες.
Παρουσιάστηκε τεχνικό πρόβλημα στον κεντρικό mail server του Πανεπιστημίου, με αποτέλεσμα να υπάρχει δυσλειτουργία σε όλες τις εφαρμογές για τις οποίες χριεάζεται πιστοποίηση του χρήστη.
19-05-2011 (aorfan)
Εξ αιτίας του προβλήματος στο mail server του Δ.Π.Θ. έχουν τεθεί εκτός λειτουργίας αρκετές υπηρεσίες όπως το eduroam, το vpn και το eclass.
Δυστυχώς δεν υπάρχει ακόμη εκτίμηση του χρόνου αποκατάστασης :-(
Εχθές, 19 Μαΐου 2011, το πρωί παρουσιάστηκε βλάβη σε υλικό (hardware) που σχετίζεται με το σύστημα αρχείων (file system) στον εξυπηρετητή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Η αναμενόμενη σύντομη αποκατάσταση, με μεταφορά των 12 σκληρών δίσκων στο εφεδρικό μηχάνημα, δεν είχε αποτέλεσμα, διότι παρουσιάστηκαν απρόσμενες δυσλειτουργίες στο υλικό τού εφεδρικού, παρότι ήταν εκ των προτέρων δοκιμασμένο.
Με τις προσπάθειες τού προσωπικού τού Υ.Κ.-Κ.Δ.Δ., το σύστημα αποκαταστάθηκε περί τις 1:30 τής 20ης Μαΐου χωρίς την απώλεια δεδομένων των χρηστών. Η απώλεια δεδομένων αποφεύχθηκε, παρότι απέτυχαν 4 από τους 12 δίσκους του, εξαιτίας των σωστών επιλογών που έγιναν προ μηνών κατά το "στήσιμο" τού νέου μηχανήματος.
Όλες οι υπηρεσίες που βασίζονταν σ' αυτόν (mail, webmail, vpn, ασύρματα δίκτυα, Πίθος, Εύδοξος, Αναφανδόν), οι οποίες δεν λειτουργούσαν αυτό το χρονικό διάστημα, αποκαταστάθηκαν.
Υ.Γ. Μην αμελείτε να κρατάτε εφεδρείες για τα μηνύματά σας. Παρόλες τις περί τού αντιθέτου προσπάθειές μας, υπάρχει πάντοτε η πιθανότητα να χαθούν τα μηνύματά σας. Εφεδρείες στα δεδομένα τού συστήματος δεν είναι δυνατόν να κρατηθούν από μέρους μας, εξαιτίας τού μεγάλου όγκου δεδομένων και τού ότι το σύστημα είναι δυναμικό (ήτοι, μεταβαλλόμενο συνεχώς με τον χρόνο).
_____________________
Δρ. Ιωάννης Μ. Θωίδης
Κέντρο Διαχείρισης Δικτύων
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες