-
- Αντιπαρέρχομαι τα ρεζιλίκια του πανικόβλητου τσικούκου.
- Stokos: Συγνώμη αν κατάλαβα λάθος αλλά εννοείτε ότι "πλήρως" εκπαιδευμένοι μηχανικοί θεωρούνται μόνο οι του "τηλεπικοινωνιακού κύκλου σπουδών"?
- Ναι. Δεν καταλάβατε καλά. Σας παρακαλώ, ξαναδιαβάστε το κείμενο.
- Stokos: Όσο για το ενιαίο κύκλο σπουδών ...
- Όχι "κύκλο", αλλά: "Πρόγραμμα". Το Ενιαίο πρόγραμμα, που αυτό ζητάνε οι καιροί.
- Ένα Ενιαίο Πρόγραμμα, Χωρίς κύκλους.
- Stokos: ... θα πω πως βλέπω εγώ τα πράγματα σαν προπτυχιακός φοιτητής. Το αντικείμενο του ΗΜΜΥ είναι τεράστιο ... Το να τα εντάξουμε όλα αυτά σε ένα ενιαίο κύκλο [Πρόγραμμα] σπουδών είναι εφικτό αλλά πιστεύω ότι μετά ο κύκλος [το πρόγραμμα] σπουδών θα γίνει "βαρύς και ασήκωτος" ["βαρύ και ασήκωτο"] και εξηγούμαι: Αφενός θα αυξηθεί το 5ετές πρόγραμμα σε τουλάχιστο 6.5-7 χρόνια για να υπάρξει επαρκής εκπαίδευση ...
- Όχι, καθόλου! Η Κοινωνία, που μας πληρώνει την πλήρη απασχόλησή μας, ζητά από τον καθένα μας, να διδάσκει οπωσδήποτε ΕΝΑ (1) υποχρεωτικό μάθημα στην ειδίκευσή του. Αυτό αμέσως κατεβάζει τα υποχρεωτικά μαθήματα από τα 60 παρά, στα περίπου 45. Επειδή όμως ταυτόχρονα μας ζητά και 6 ώρες έντιμη διδακτική απασχόληση
-
κι όχι απάτες με ΜΦ στη θέση μας και χωρίς την φυσική παρουσία μας στην αίθουσα, έτσι ώστε αφενός κι ο ΜΦ να μαθαίνει (κακά τα ψέματα, χωρίς διδασκαλία, δηλαδή χωρίς να υποστείς τη βάσανο των ερωτήσεων των εκπαιδευόμενων φοιτητών, έντιμο μεταπτυχιακό Δίπλωμα ("Πάλι Δίπλωμα; Αφού εμείς πήραμε ή θα πάρουμε ένα τέτοιο!" -- Σε μένα τα λέτε αγαπητοί μου;) ή/και (ιδίως!) Διδακτορικό δεν παίρνεις), κι αφετέρου, να είναι εκεί παρών και το υπεύθυνο μέλος ΔΕΠ, που όπως είπαμε πληρώνεται για να είναι εκεί, για να επεμβαίνει, αν και όταν χρειαστεί, να διορθώνει τον ΜΦ, κι όλα αυτά σε όφελος ιδίως υμών, των φοιτητών μας, των οποίων οι γονείς, μας πληρώνουν ακριβώς για τη δουλειά αυτή! Για την εκπαίδευση σας! Έτσι τουλάχιστον έκανα, κι όχι μόνον έλεγα, πάντοτε -φοβάμαι μόνος Εδώ Μέσα εγώ- (και) για αυτό πέσανε για να με φάνε
-
ΧΩΡΙΣ όμως και να φορτώνουμε το 6-ωρο αυτό στην καμπούρα των φοιτητών μας, "για το καλό τους" (μας):
- Δηλαδή "κόβοντας" υποχρεωτικά μαθήματα και αντικαθιστώντας τα με μαθήματα επιλογής.
(Και με την ευκαιρία: Τα εξελιξιοπέϊπερσ που έχει ο καθένας μας Εδώ Μέσα ερευνητής, μπορεί να τα κρεμάσει στο σπίτι του, κορνίζα.)
- Stokos: ... σε όλα τα θέματα τα οποία πρέπει να γνωρίζει ο ΗΜΜΥ (Εκτός εάν κοπούν μαθήματα που δεν είναι και τόσο χρήσιμα, π.χ. η Θερμοδυναμική)...
- Ναι! Να κοπούν μαθήματα! Αλλά όχι βέβαια η Θερμοδυναμική! Ζουν Διπλωματούχοι ΗΜΜΥ από αυτήν. Ρωτήστε να μάθετε.
- Stokos: ... Αφετέρου θα αναγκάσουμε ένα φοιτητή να "αναγκαστεί" να διαβάσει μαθήματα τα οποία δεν είναι τόσο ενδιαφέροντα γι' αυτόν. Και αν "αναγκάζεσαι" να κάνεις κάτι το κάνεις σαν "αγγαρεία" και η απόδοση δεν είναι και τόσο καλή ...
- Απολύτως σύμφωνοι.
- Stokos: ... Αυτό ευτυχώς περιορίζεται με τη δυνατότητα επιλογής κύκλου σπουδών και μαθημάτων επιλογής ...
- Όχι βέβαια! Αρκεί μόνον μία, στο 9ο εξάμηνο, εκδήλωση προτίμησης Ομάδας μαθημάτων επιλογής, μιας μεταξύ ΤΕΣΣΑΡΩΝ (κι όχι τριών): Ενεργειακά - Τηλεπικοινωνιακά - Ηλεκτρονικά - Λογισμικά, ως προετοιμασία για την εκπόνηση της διπλωματικής εργασίας του 10ου εξαμήνου, κι αυτή οπωσδήποτε μέσα στα πλαίσια της προτίμησης αυτής. Έτσι μόνον, πραγματικά ΕΝΤΙΜΑ, δεν απαιτείται καμιά Υπουργική Απόφαση και καμιά αναγραφή της ειδίκευσης στο Δίπλωμα.
- Stokos: ... Το πρόβλημα εκεί που πραγματικά νομίζω ότι υπάρχει, είναι το ότι "όλοι το ίδιο χαρτί παίρνουμε". Δε μπορώ εγώ να πάρω δίπλωμα ΗΜΜΥ τελειώνοντας ηλεκτρονικός και να πάω να δουλέψω στον ΟΤΕ (ή σε άλλες τηλεπικοινωνίες). Θα στερούμαι βασικών γνώσεων και απλά θα δουλεύω το κόσμο. Αυτό θα βάλει σε αμφισβήτηση τη φήμη του πανεπιστημίου μου και την ποιότητα των ΗΜΜΥ που παράγει ...
- Σωστό!
- Stokos: ... Για να κάνω μια περίληψη της σκέψης μου λοιπόν, πιστεύω ότι το αντικείμενο του ΗΜΜΥ είναι τεράστιο. Είναι αδύνατον να μην υπάρχει ειδίκευση (κύκλοι σπουδών). Θεωρώ απαράδεκτο όμως τα 3 πτυχία να φέρουν ακριβώς τον ίδιο τίτλο ...
- Η ΠΛΗΡΗΣ και ΕΝΤΙΜΗ κατοχύρωση ΟΛΩΝ των Επαγγελματικών Δικαιωμάτων, τόσο του ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΥ, του Ζαΐμη, του 1934, όσο και εκείνων που όπου να' ναι θα δοθούν, δηλαδή των ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ, απαιτούν ΕΝΙΑΙΟ Δίπλωμα, χωρίς τους ΑΧΡΗΣΤΟΥΣ πια κύκλους!
- Stokos: ... Τώρα όσο αφορά το ότι "το τρίδυμο των τηλεπικοινωνιακών προέδρων" (δε ξέρω ποιους εννοείται εκτός από τον τωρινό) κατέστρεψαν τις τηλεπικοινωνίες μου φαίνεται υπερβολικό ...
- Καθόλου! Τα οφίτσια δεν είναι μόνον για τα τσάγια και τις δεξιώσεις! Σημαίνουν, προπάντων, ΕΥΘΥΝΕΣ. Κι ορθότερα; Το "Τηλεπικοινωνιακό τρίδυμο". Μα εννοώ αυτούς τους συγκεκριμένους τρεις, που μεταξύ πάρα πολλών άλλων "κατορθωμάτων", πρωταγωνιστούν και στην τρέχουσα σκανδαλώδη διαδικασία πλήρωσης θέσης Επίκουρου Καθηγητή, δηλαδή και 3ου μέλους ΔΕΠ για τη διδασκαλία δύο (όλων-κι-όλων 2!) φοιτητών, σε καιρό λιτότητας, και χωρίς λογαριασμό των χρημάτων του κοσμάκη, που όπως είπαμε παραπάνω είναι εκείνος που πληρώνει! Ποιους άλλους; Αυτούς που φέρουν την ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ευθύνη, ειδικώς του τηλεπικοινωνιακού φιάσκου των 2 φοιτητών και γενικώς της παταγώδους αποτυχίας της εκπαίδευσης μονόμπαντου Ηλεκτρολόγου Μηχανικού και (;) Μηχανικού Υπολογιστών 33%.
- Stokos: ... Είστε και εσείς καθηγητής ...
- Θεός φυλάξοι! Επίκουρος Καθηγητής.
- Stokos: ... στον εν λόγω τομέα... Γιατί ρίχνουμε πάντα τις ευθύνες στους άλλους? Αυτοκριτική δεν...? ...
- Μπα; Μήπως έχω καμιά διοικητική αρμοδιότητα εγώ και δεν το ξέρω; Για ποιες ευθύνες λέτε; Ειλικρινά δεν σας καταλαβαίνω. Εδώ λοιπόν, σας παρακαλώ θερμώς, να επανέλθετε! Το: "Αυτοκριτική δεν...?" δεν γίνεται αποδεκτό. Βρήκατε και τον πλέον κατάλληλο άνθρωπο δηλαδή, για να τα πείτε αυτά... Σας παρακαλώ θερμώς, και πάλι, να επανέλθετε!
- Stokos: ... Επαναλαμβάνω για να μη παρεξηγούμαι, δε ξέρω προσωπικά κανέναν από το τρίδυμο που λέτε (εκτός του τωρινού, τον οποίο γνωρίζω μόνο "φατσικά") αλλά ούτε και εσάς... Είμαι απλά ένας εξωτερικός παρατηρητής της όλης "ιστορίας" και διατυπώνω την άποψή μου ...
- Θα έλεγα ότι ήσασταν υποχρεωμένος να τη διατυπώσετε.
- - - - - - - - - - - -
- Μάλιστα.
- Ξεχάσαμε όμως τις ώρες παρακολούθησης. Είπαμε περίπου 45 Υποχρεωτικά. Ναι. Αλλά πόσες ώρες; Εδώ πρέπει να ΚΟΠΟΥΝ -χωρίς εισαγωγικά και με κεφαλαία- ΩΡΕΣ, και μάλιστα δραστικά! Από 6 ώρες (μήπως κάτι σας θυμίζει ο αριθμός;) για τα Υποχρεωτικά, να γίνουν το πολύ 4, άντε 5. Όσο για τα Επιλογής; Ούτε περισσότερο, ούτε ολιγότερο από 3 ώρες ακριβώς!
- Να περιορισθούν δραστικά οι απηρχαιωμένες αναλυτικές μαθηματικές μέθοδοι "μπλα-μπλα". Κι όχι βέβαια να καταργηθούν τα μαθηματικά, όπως υποστηρίζουν οι άσχετοι επιπόλαιοι ανόητοι. Είναι δραματικό. Το αντιλαμβάνομαι. Η Τεχνολογία, το παιδί της Επιστήμης, καταβρόχθισε την μητέρα του. Αυτό το τελευταίο ισχύει ΑΠΟΛΥΤΩΣ για τον Ηλεκτρολόγο Μηχανικό, που τα "κατάφερε", ως "και Μηχανικός Υπολογιστών", και έκανε τις μαθηματικές μεθόδους του -που μόνον αυτός ήξερε στην πιάτσα να τις χρησιμοποιεί- προγράμματα ηλεκτρονικού υπολογιστή! Κι έτσι έμεινε χωρίς δουλειά, που του την φάγανε οι χαμηλού χρονικού ορίζοντα ταχύρυθμα καταρτισμένοι ΠΕΚ "πατάω-ένα-κουμπί"!
- Κατά την ταπεινή μου γνώμη λοιπόν η λεγόμενη "παγκόσμια οικονομική κρίση" είναι ΜΑΖΙΚΗ κρίση επαγγελμάτων (λίγο-πολύ όλων!) που υποκαταστάθηκαν σταδιακά, και χωρίς να το πάρουμε πολύ-πολύ χαμπάρι, από τον υπολογιστή. Λοιπόν; Εμείς δεν πρέπει να κάνουμε τίποτα;
- Τα 6-ωρά μας, την πτυχιακή σας και άντε όξω από δω στην ανεργία; Ντροπή δεν είναι;
- Να αντικατασταθούν πάραυτα οι βαρετές "παρακολουθήσεις" διαφανειών (των επιτευγμάτων άλλων, συνήθως ξένων ως επί το πλείστον) σαν "διδασκαλία" και να εισαχθούν εργασίες με υπολογιστή. Στο σπίτι.
- Να μεταφερθεί η διδασκαλία από την αίθουσα και να γίνει εργασία στο σπίτι.
- Τώρα είμαστε εντάξει;
- Πέτρος Ζιμουρτόπουλος
- Υστερόγραφο
- Όλα αυτά δεν είναι καινούρια και εν πολλοίς δεν είναι καν δικά μου. Είναι η Πραγματικότητα. Την οποία και φωνάζω από το 2002:
#-o-------------------------oo-------------------------o-#
Sent...:
Thursday, September 19, 2002 11:26 PM
From...: "pez @ ..... . gr" <
[email protected]>
To.....: <dep -ατ- ee.duth.gr>
Subject: H DIE8NHS EMPEIRIA [14] :
IEEE SPECTRUM : THE FUTURE OF ENGINEERING
#-o-------------------------oo-------------------------o-#
IEEE SPECTRUM, SEPTEMBER 2002, p.84 - REFLECTIONS (*)
"THE FUTURE OF ENGINEERING", BY ROBERT W. LUCKY
"I can't believe that 20 years from now engineers will still stare into displays, run CAD tools, and archive their results in PowerPoint.
But what will they do?
My deepest fear is that
The Reality Gap becomes so great
that the best-selling software will be called
Engineer-in-a-Box"
#-o-------------------------oo-------------------------o-#

*
http://www.spectrum.ieee.org/careers/ca ... Id=w090302- Καλή Ψυχή!